طرح توجیهی استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال

بیت کوین در طرح توجیهی استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال

بیت کوین (bitcoin) یک ارز دیجیتال است. ارز دیجیتال، یک ارز غیر متمرکز است. به این معنا که تحت نظارت هیچ سازمان و دولتی نیست. برخلاف ارزهای فیزیکی رایج که تحت نظارت بانک مرکزی می‌باشد. 

این ارز در فرآیند ماین یا استخراج به دست می‌آید. یعنی مشابه با استخراج طلا از معدن، برای به دست آوردن بیت کوین نیز باید عملیات استخراج صورت پذیرد. البته برای ماین کردن بیت کوین، معدن وجود ندارد. بلکه معادله و مسأله‌ی ریاضی دشواری باید حل شود. در حقیقت به دلیل تشابه دشواری استخراج بیت کوین و کار در معدن طلا (کار در معدن، سخت‌ترین کار شناخته شده است.)، واژه‌ی «ماین» یا «استخراج» به هر دو نسبت داده می‌شود.

ظهور بیت کوین در طرح توجیهی استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال

خالق بیت کوین، شخصی به نام ساتوشی ناکاموتو است. هویت این فرد، چندان مشهور و مشخص نیست. حتی برخی معتقد هست که ساتوشی ناکاموتو یک نام مستعار برای تیم خالق بیت کوین است. شهرت بیت کوین، از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی بود. در این زمان، ارزش بیت کوین به قیمت ۱۳ هزار دلار رسید.

استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال در طرح توجیهی استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال

برای فعالیت در زمینه‌ی استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال، باید سرمایه‌ی اولیه داشته باشید. این‌که قصد دارید در کدام ارز دیجیتالی، سرمایه‌گذاری کنید، تعیین می‌کند که شما به چه میزان سرمایه‌ی اولیه نیاز خواهید داشت. در حال حاضر ۲۲۰۰ ارز دیجیتال در دنیا به صورت قانونی ایجاد شده‌اند. اما تمام این ۲۲۰۰ ارز، سودآوری خوبی نداشته‌اند و رفته‌رفته در معاملات کنار گذاشته شده‌اند. به طور کلی، برای استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال، به حداقل ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه نیاز دارید.

بعد از تأمین سرمایه‌ی اولیه، سه راه برای ورود به سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال خواهید داشت. روش اول، خرید ارز دیجیتال و فروش آن در آینده است. در این روش، مانند خرید و فروش سهام، باید بازار را به خوبی بشناسید. بنابراین در موقع مناسب، اقدام به خرید و فروش بیت کوین و ارز دیجیتال مورد نظر خواهید کرد.

روش دوم برای سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال، ایجاد یک ارز دیجیتال جدید و اقدام به استخراج آن است و روش سوم نیز استخراج ارز دیجیتال موجود می‌باشد.

سوددهی استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال در طرح توجیهی استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال

نکته‌ی مهمی که برای هر سرمایه‌گذار وجود دارد، بحث مربوط به سوددهی و میزان ریسک یک معامله است. به عبارت بهتر، سرمایه‌گذاری در محل با سوددهی بالاتر و ریسک پایین‌تر، مورد انتظار هر سرمایه‌گذار می‌باشد. در خصوص سوددهی در استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال، باید گفت که سوددهی قطعی وجود دارد. اما میزان و درصد سوددهی استخراج بیت کوین، قابل تعیین نیست. در حالت کلی، بر طبق تجربیات کاربران، سود اولیه استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال از ۴ میلیون تومان در هر ماه آغاز خواهد شد. این امر نشان‌گر آن است که استخراج بیت کوین می‌تواند توجیه اقتصادی بسیار خوبی را داشته باشد.

تجهیزات لازم برای استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال در طرح توجیهی استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال

دستگاه استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال که باید به صورت مجزا از لپ‌تاپ و سیستم کامپیوتر خانگی تهیه شود. در نظر داشته باشید که عدم تهیه‌ی دستگاه مخصوص استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال می‌تواند به وسیله‌ی معمول شما آسیب رسانده و خسارت مالی فراوانی را متحمل شوید.

کیف پول دیجیتالی که بیت کوین‌ها و ارزهای دیجیتال استخراج شده در داخل آن قرار خواهد گرفت.

تهیه‌ی تجهیزات برقی برای بهینه‌سازی مصرف برق در هنگام ماین کردن. نکته‌ی قابل توجه این است که عملیات ماین کردن، می‌تواند مصرف برق فراوانی را به دنبال داشته باشد. برخی از این تجهیزات عبارتند از: پنل‌های خورشیدی، ژنراتورها و تأمین برق با استفاده از انرژی آب.

کسب مجوز قانونی رای فعالیت در زمینه‌ی استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال از وزارت صنعت، معدن و تجارت.

خرید تجهیزات خنک کننده که به دلیل تولید گرمای زیاد در هنگام عملیات ماین کردن، الزامی خواهد بود.

استخر استخراج بیت کوین در اینترنت که در حکم فضا برای فعالیت در زمینه‌ی استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال می‌باشد.

خطرات سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال در طرح توجیهی استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال

  • عدم اطمینان از افزایش دائمی قیمت ارزهای دیجیتالی
  • امکان ایجاد شدن ارزهای دیجیتالی پررونق‌تر و از رونق افتادن ارزهای قبلی
  • احتمال از بین رفتن ارزهای دیجیتالی و مختوم شدن پروژه‌ی سودآوری از این راه

وضعیت بازار برای ورود به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال در طرح توجیهی استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال

در خصوص سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال و ورود به این بازار، عموماً دو تئوری مرسوم است. گروهی از افراد اعتقاد دارند که بازارهای مجازی گول‌زننده بوده و حقیقت سودآوری ندارند. اما برخی از افراد با ورود به این بازار، اعتقاد دارند که پیشرفت سرمایه در آینده در این مسیر، بهتر میسّر خواهد بود. در هر صورت، افرادی که می‌خواهند به این بازار ورود نمایند، بایستی در گام اوّل مفاهیم بیسیک و پایه را یاد بگیرند. این‌طور، عملکرد شخص در مواجه با خطرات و ریسک‌های چنین بازاری هوشمندانه‌تر و منطقی خواهد بود.

این مطلب در جهت آگاهی نسبی سرمایه گذار با طرح توجیهی استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال نوشته شده است.

استفاده از کلیه مطالب این سایت برای عموم آزاد می باشد، فقط در راستای حفظ زحمات تیم تولید محتوی ما خواهشمندیم در صورت برداشت از این محتوی لینک ما را درج نمایید.

درخواست تهیه بیزینس پلن

02191301868 - 09136717173

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
خانه