طرح توجیهی تولید برچسب هولوگرام

طرح توجیهی تولید برچسب هولوگرام

برچسب هولوگرام چیست و چه کاربردهایی دارد؟

طرح توجیهی تولید برچسب هولوگرام به بررسی این محصول پرداخته است. برچسب هولوگرام یک تکه کاغذ چاپی کوچک است که اطلاعات مهمی همچون بارکد، لوگوی یک برند و سایر اطلاعات یک محصول را شامل می‌شود و برندهای بزرگ برای نشان دادن اصالت و اعتبار محصول خود از آن استفاده می‌کنند. جعل این برچسب‌ها بسیار سخت است، بنابراین امنیت یک محصول یا اسناد و مدارک مهم را تضمین می‌کند.

برچسب های هولوگرام در ابعاد، اشکال و رنگ‌های متنوع و با ضخامت 15 تا 50 میکرون تولید می‌شوند. معمولا از جنس PVC،PET و BOPP هستند که اطلاعات هولوگرام روی آن‌ها چاپ می‌شود.

اولین بار در سال 1962 و بعد از پیشرفت‌هایی که در حوزه لیزر صورت گرفت، برچسب‌های هواوگرام تولید شدند. برچسب هولوگرام درعین سادگی پیچیدگی‌هایی دارد که جعل و سواستفاده از آن را دشوار و حتی غیرممکن می‌کند. در ضمانت نامه‌هایی که برای محصولات معتبر به خریدار داده می‌شود می‌توانید برچسب هولوگرام را ببینید؛ برچسبی که نشانه اعتبار یک برند است و امنیت محصول و اسناد مهم را تضمین می‌کند.

با پیشرفت تکنولوژی، شیوه‌های تولید هولوگرام نیز پیشرفت زیادی داشته است. حاصل این پیشرفت، چاپ هولوگرام های سه بعدی بوده است. در دنیای تجارت امروزی، هولوگرام نمونه‌ای از برندسازی است. شرکت‌ها و برندهای بزرگ سعی می‌کنند هولوگرامی طراحی کنند که در ذهن مخاطبان ماندگار باشد و مشتری در هنگام خرید به دنبال هولوگرام آن برند باشد.

نحوه عملکرد برچسب هولوگرام سه بعدی

در چاپ و تولید هولوگرام سه بعدی از کاغذ معمولی استفاده نمی‌شود بلکه طرح هولوگرام روی سطح فلزی یا پلاستیکی چاپ می‌شود. طرح هولوگرام سه بعدی به صورت دقیق و برجسته روی سطح فلزی یا پلاستیکی نقش می‌بندد. سطح این ورق‌ها صاف نیست و برآمدگی دارد و نور به صورت نامنظم و پراکنده روی آن بازتاب می‌یابد. امواجی که اط سزح هولوگرام بازتاب می‌یابند با هم تداخل کرده و تصویر درج شده روی هولوگرام قابل مشاهده می‌شود.

هولوگرام های سه بعدی رنگین کمانی که بیشتر روی کارت‌های اعتباری استفاده می‌شوند، برای دیده شدن هولوگرام در معرض نور سفید قرار می‌گیرند. در چاپ هولوگرام‌های سه بعدی جدید از سه رنگ قرمز، آبی و سبز برای ایجاد الگوی تداخلی استفاده می‌شود.

در گذشته تصویر هولوگرام‌های سه بعدی واضح نبود و برای مشاهده طرح هولوگرام باید از عینک مخصوص استفاده می‌شد. اما حالا، با بازتاب نور به سطح هولوگرام، چشم می‌تواند به راحتی و در زوایای مختلف تصویر هولوگرام را به وضوح تشخیص دهد.

 

طرح توجیهی تولید برچسب هولوگرام

مزایای برچسب هولوگرام

برچسب هولوگرام به هیچ وجه قابل کپی برداری نیست و روش چاپ هولوگرام و تفکیک رنگ‌ها و لایه‌ها به گونه‌ای است که هولوگرام تقلبی به راحتی قابل تشخیص است.

در صورت حدا کردن برچسب هولوگرام از روی سطح الصاق شده، برچسب مخدوش می‌شود و دیگر قابل استفده نیست. به همین دلیل جدا کردن و انتقال آن غیرممکن است.

با تابش لیزر به برچسب هولوگرام رمز داخل آن قابل رویت است. برچسب‌های هولوگرام دوبعدی نیز به صورت پس زمینه روی هم قرار می‌گیرند و کپی برداری از آن‌ها حتی با تجهیزات پیشرفته اسکن و کپی ممکن نیست.

استفاده از برچسب هولوگرام آسان است و در شرایط مختلف محیطی مقاومت بالایی دارد و ظاهر آن تغییری نمی‌کند.

فرآیند تولید برچسب هولوگرام

برای ثبت اصویر هولوگرام روی یک سطح، نور لیزر بر روی یک سطح شفاف مانند شیشه، فلز یا پلاستیک که با مواد حساس به نور همچون سیلورهالید و فوتوپلیمر پوشانده شده تابانده می‌شود. برای ایجاد الگوی تداخلی، همزمان یک نور لیزری مرجع به سطح تابانده می‌شود. این الگو با توجه به ویژگی‌های مواد رمزگشایی می‌شود. شخص دیگری نور لیزر را به سطح چاپی می‌تاباند تا الگوی رمزگشایی شده با تابش نور به سطح شیء موردنظر بازسازی شود. برای این کار به تجهیزات و مواد شیمیایی خاصی نیاز است. سپس، هولوگرام با استفاده از ابزار چاپی روی سطح موردنظر حک می‌شود.

 

طرح توجیهی تولید برچسب هولوگرام

چرا طرح توجیهی تولید برچسب هولوگرام مهم است؟

از آنجایی که حفظ امنیت محصولات برای هر برندی مهم است و اعتبار و ارزش یک برند را افزایش می‌دهد، بنابراین طرح توجیهی تولید برچسب هولوگرام می‌تواند ارزش سرمایه گذاری را داشته باشد. خوشبختانه، تجهیزات و فناوری‌های لازم برای چاپ و تولید انواع هولوگرام در دسترس است و شرکت‌هایی که به دنبال برندسازی و رشد کسب و کار خود هستند از برچسب‌های هولوگرام استقبال می‌کنند.

کد آیسیک مرتبط با تولید برچسب هولوگرام

کد آیسیک (ISIC)  یا طبقه بندی استانداردهای بین المللی صنایع یک روش ساده و دقیق کدگذاری است که از طریق آن می‌توان اطلاعاتی نظیر هویت کالا، قطعات، مواد، مدارک و اموال را تعیین و تایید کرد. کد آیسیک مرتبط با تولیدات برچسب هولوگرام به شرح زیر است:

فیلم هولوگرام: 2520512659

چاپ هولوگرام: 2221412314

چگونه طرح توجیهی تولید برچسب هولوگرام تهیه کنیم؟

اگر می‌خواهید به صورت کاملا حرفه‌ای یک طرح توجیهی تولید برچسب هولوگرام تهیه کنید، کارشناسان ما در شرکت طرح نویس آماده ارائه خدمات به شما عزیران هستند.

بخشی از خدمات شرکت طرح نویس در این حوزه عبارتند از:

-انجام مطالعات امکان سنجی و بازاریابی برای محصولات و خدمات

-بررسی پتانسیل صادراتی و شناسایی بازار محصولات صنعتی

-انجام طرح های توجیهی برای استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان

-انجام طرح های توجیهی به منظور جذب سرمایه گذار خارجی

-ثبت نام و انجام فرآیند اخذ جواز تاسیس، ثبت نام سامانه بهین یاب، کارا و سیتا

– تهیه طرح توجیهی برای ثبت اختراع و پارک های علم و فناوری

– طراحی و اجرای پروژه های صنعتی

منتظر شما هستیم…

درخواست تهیه بیزینس پلن

02191301868 - 09136717173

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
خانه