طرح توجیهی تولید تخته وایت برد شیشه‌ای

تولید تخته وایت برد شیشه‌ای

در این مقاله به معرفی ابعاد مختلف طرح توجیهی تولید تخته وایت برد شیشه‌ای از حیث ضرورت تولید، الزامات تولید، مواد اولیه و معرفی ماشین آلات مربوطه و همچنین برآورد اقتصادی طرح به اجمال پرداخته شده است.

تخته وایت برد

احتمالاً تخته‌های وایت برد را در مدارس، دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌ها و بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها دیده‌اید. تخته‌های سفید رنگ و براقی که با ماژیک مخصوص بر روی آن می‌نویسیم. نوشته‌ها قابل پاک شدن بوده و می‌توان سال‌ها از آن استفاده کرد. بسیاری از آموزشگاه‌ها، به علت نظافت و بهداشت بیش‌تر، استفاده از این تخته‌ها را جایگزین تخته‌های گچی قدیمی کرده‌اند.

تخته‌های وایت برد انواع مختلفی دارند. انواع قابل نصب بر دیوار و انواع پایه‌دار ثابت و متحرک، پرمصرف‌ترین این تخته‌ها هستند. بسته به محیط و کاربردی که از این تخته‌ها انتظار می‌رود، می‌توان از تخته وایت برد با سایز و نوع متناسب استفاده کرد.

در این مطلب قصد داریم تا درباره‌ی نسل جدید وایت برد‌ها صحبت کنیم. این تخته‌ها به نام تخته وایت برد شیشه‌ای شناخته می‌شوند. تخته‌های بسیار جذاب که در حال حاضر از استقبال خوبی در میان مصرف کنندگان، برخوردار هستند.

تخته وایت برد شیشه‌ای

چنان‌چه در قسمت قبلی اشاره کردیم، نسل جدید وایت بردها همان تخته وایت برد شیشه‌ای یا Glass Whiteboard می‌باشد. این بردهای شیشه‌ای پیش از هرچیز بسیار زیبا هستند. داشتن یک تخته وایت برد شیشه‌ای در محیط کار، می‌تواند مانند یک المان دکوراتیو در آن فضا درخشش داشته باشد. علاوه بر زیبایی، این تخته‌ها عمر خوبی دارند. و به نسبت تخته وایت بردهای معمولی، رد ماژیک بر روی آن نمی‌ماند.

تخته وایت برد شیشه‌ای، برخلاف نامش، فقط رنگ سفید ندارد. به عبارت دیگر، این نوع از تخته‌ها در رنگ‌های مختلفی ساخته می‌شوند. تصور کنید یک تخته شیشه‌ای مشکی که با ماژیک سفید بر روی آن یادداشت بنویسیم. خیلی جذاب است! مگر نه؟

تولید تخته وایت برد شیشه‌ای

برای ساخت این تخته‌ها، از شیشه‌های سکوریت یا همان شیشه‌های حرارت دیده استفاده می‌شود. شیشه‌های سکوریت مورد استفاده در ساخت تخته وایت برد شیشه‌ای، باید نازک باشد اما در عین حال مقاومت آن می‌بایست بالا باشد. برای افزایش مقاومت تخته، در بخش پشتی صفحه، یک ورق نازک فلزی نصب می‌گردد. این کار هم‌چنین برای نصب تخته بر روی دیوار یا قرارگیری روی پایه‌های مخصوص، کمک کننده خواهد بود.

نکات مهم در تولید انواع تخته وایت برد شیشه‌ای با کیفیت

  • مهم‌ترین عامل در تولید این تخته‌ها، دوام و کیفیت آن‌ها می‌باشد. ضخامت شیشه‌ای که برای ساخت تخته وایت برد شیشه‌ای به کار می‌رود باید حداقل ۶ میل باشد. درست است که ظرافت زیاد شیشه، جذابیت بیش‌تری را ایجاد می‌کند اما باید حداقل ضخامت به نحوی انتخاب شود تا شیشه با کوچک‌ترین فشار نشکند. 
  • نکته‌ی دیگر این است که جنس شیشه باید حتما سکوریت باشد. این امر، امنیت تخته را در مواجه با شکستگی بالا می‌برد. سعنی اگر فشار خیلی زیاد و ضربه‌ی خیلی سنگینی به شیشه وارد شد که شیشه توان مقاومت در برابر آن را نداشت، سکوریت بودن مانع از پودر شدن شیشه خواهد شد. و در نتیجه کاربران در حال کار، دچار آسیب و خطر نمی‌شوند.
  • عامل دیگری که می‌تواند در ارتقای کیفیت تولید تخته وایت برد شیشه‌ای مؤثر باشد، دارا بودن بخش چاپ مخصوص کوره‌ای در پشت تخته می‌باشد. این کار کمک می‌کند تا رفلکس نور کم‌تر شود. در غیر این صورت، نور تابیده و منعکس شده از شیشه، چشم کاربران را اذیت کرده و به مرور دوبینی و سرگیجه ایجاد می‌کند. در عین حال توصیه می‌شود تا حتی الامکان این تخته‌ها را در محلی که تابش مستقیم خورشید وجود دارد، نصب نکنید.

فرآیند تولید تخته وایت برد شیشه‌ای

  1. فراهم نمودن مواد خام مورد نیاز (شیشه‌های کریستال ۸، ۱۰ و ۱۲ میل)
  2. برش شیشه‌ها با دستگاه CNC در ابعاد دلخواه یا سفارشی
  3. وارد کردن شیشه‌ها به کوره‌های بسیار داغ به منظور سکوریت ساختن آن
  4. خروج شیشه‌ها از کوره و سرد کردن آن در دمای زیر صفر (دمای صفر، شیشه را نیمه سکوریت می‌سازد.)
  5. تعبیه نمودن سوراخ‌های لازم بر بدنه‌ی تخته برای محل اتصال به دیوار و …
  6. رنگ کردن شیشه در مخازن ویژه (برحسب رنگ دلخواه یا سفارشی)
  7. لبه گذاشتن برای تخته به منظور ایمنی بیش‌تر (رفع برندگی لبه‌های شیشه)
  8. تمیز کردن سطح از اثر انگشت، لک چربی و …
  9. بسته بندی و فروش

بازار مصرف تخته وایت برد شیشه‌ای

باتوجه به زیبایی بی‌نظیر و دوام بالای این تخته‌ها، مصرف کنندگان جدید، ترجیح می‌دهند تا برای خرید تخته‌های شیشه‌ای هزینه کنند. بنابراین می‌توان بازار مصرف خوبی را برای این کالا پیش بینی کرد. البته از آن‌جایی که بیش‌تر افراد ترجیح می‌دهند تا چنین وسایلی را از انواع باکیفیت و مرغوب تهیه کنند، میزان مرغوبیت کالا تأثیر بسیار مهم و پررنگی در بازارسازی آن خواهد داشت.

 

این مطلب در جهت آگاهی نسبی سرمایه گذار با طرح توجیهی تولید تخته وایت برد شیشه‌ای نوشته شده است و ارقام سرمایه گذاری تقریبی است.

استفاده از کلیه مطالب این سایت برای عموم آزاد می باشد، فقط در راستای حفظ زحمات تیم تولید محتوی ما خواهشمندیم در صورت برداشت از این محتوی لینک ما را درج نمایید.

باسپاس

درخواست تهیه بیزینس پلن

02191301868 - 09136717173

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
خانه