طرح توجیهی تولید خودرو فرودگاهی

خودرو فرودگاهی

ماشین‌های ایرساید در طرح توجیهی تولید خودرو فرودگاهی

محیط فرودگاه به دو بخش تقسیم می‌شود. این دو بخش با نام‌ها ایرساید و لند ساید شناخته می‌شوند. به طور کلی، به فضای خارج از باند فرودگاه و جلوی ترمینال، لند ساید گفته می‌شود. بنابراین تمام بخش‌هایی که عملیات حمل و نقل مسافران، بار و پرواز انجام می‌شود، لند ساید هستند. از طرف دیگر در محلی که هواپیما پارک می‌شود و عملیات تعمیرات آن اجرا می‌شود، ایر ساید نام دارد.

در بخش ایرساید، ماشین‌هایی هستند که در آن‌جا فعالیت دارند. به این ماشین‌ها، ماشین‌های ایرساید گفته می‌شود. به عبارت بهتر، ماشین‌های ایرساید، ماشین‌هایی هستند که خدمات خود را در بخش ایرساید فرودگاه‌ها انجام می‌دهند. در ادامه‌ی مطلب انواع مختلف این خودروها را معرفی کرده و مختصری در رابطه با عملکرد هر یک توضیح داده‌ایم.

خودروی فرودگاهی تهویه هوا در طرح توجیهی تولید خودرو فرودگاهی

یکی از خودروهایی که در بخش ایرساید فعالیت دارد، خودروهای تهویه‌ی هوا هستند. همان‌طور که از نام این خودرو پیدا است، هدف آن ایجاد تهویه و خنک‌سازی هوای داخل کابین هواپیما می‌باشد. خودروهای تهویه‌ی هوا با یک یدک‌کش حمل می‌شوندو

خودروی فرودگاهی قدرت زمینی (GPU) در طرح توجیهی تولید خودرو فرودگاهی

قدرت زمینی به هواپیما این امکان را می‌دهد که وقتی خلبان هواپیما را خاموش کرد، برق خود را تأمین کند. ایین برق می‌تواند برای روشنایی داخل کابین هواپیما و قسمت‌های دیگر مورد استفاده قرار بگیرد.

خودروی بالابر بلند کمیسر در طرح توجیهی تولید خودرو فرودگاهی

دسته‌ای دیگر از خودروهای فرودگاهی، ماشین‌هایی هستند که غذا و کترینگ در قسمت پشتی آن‌ها قرار می‌گیرد. این خودروها به جک‌های مجهز هستند. بنابراین در هنگام تخلیه‌ی بار غذایی، جک خودرو بالا آمده تا با لبه‌ی درب هواپیما، مماس گردد.

خودروی سرویس بهداشتی در طرح توجیهی تولید خودرو فرودگاهی

وظیفه‌ی این خودرو، تخلیه‌ی فاضلاب هواپیما است. در این خودروها تانکرهای تخلیه‌ی فاضلاب قرار می‌گیرد. بنابراین با فرود هواپیما، این خودرو می‌تواند فاضلاب هواپیما را تخلیه نماید.

خودروی پوش تراک یا توبارلس در طرح توجیهی تولید خودرو فرودگاهی

خودروهای پوش تراک برای هل دادن و عقب و جلو کشیدن هواپیماها به کار برده می‌شوند. در برخی شرایط، امکان روشن کردن هواپیما وجود ندارد. بنابراین این خودرو می‌تواند به کار گرفته شود. خودروهای پوش تراک با اهرمی که به چرخ جلویی هواپیما متصل است، می‌تواند آن را جابه‌جا نماید.

خودروی پله مسافر در طرح توجیهی تولید خودرو فرودگاهی

پله‌هایی که مسافران از آن بالا و پایین‌ می‌روند، بر روی خودروی پله‌ی مسافر قرار می‌گیرد. این پله‌ها می‌توانند پهن یا باریک باشند. بسته به رده و نوع هواپیما، از خودروی پله مسافر مورد نظر استفاده می‌شود. به عنوان مثال هواپیماهای غول پیکر از پله‌های پهن پیکر استفاده می‌کنند. هم‌چنین پله‌های خودروهای پله مسافر، می‌تواند به جک مجهز باشد. در این صورت، سیستمی شبیه با پله برقی، مسافرین را جابه‌جا کرده و به هواپیما می‌رساند.

خودروی استارت در طرح توجیهی تولید خودرو فرودگاهی

خودروی استارت یا ایراستارتر یونیت، خودرویی است که برای تسهیل استارت خوردن هواپیما به کار می‌رود. در حالت معمولی، هواپیما استارت دارد اما به کارگیری آن، سبب وارد شدن فشار زیادی به هواپیما خواهد شد. به همین دلیل بسته به درخواست خلبان و یا نیروهای فنی مرتبط می‌توان از خودروهای استارت استفاده کرد.

خودروی نقاله در طرح توجیهی تولید خودرو فرودگاهی

در هر هواپیما بخشی به نام بگیج قرار داده می‌شود. در این محفظه، بارهای مسافرین قرار می‌گیرد. بگیج‌های یک هواپیما می‌توانند دو تا، چهار تا و یا شش تا باشند. ماشین نقاله، ماشینی است که یک نوار نقاله دارد. این خودرو، دارای ارتفاع قابل تنظیم است. بنابراین می‌توان نوار نقاله را به صورت مماس با درب محفظه‌ی بار یا بگیج هواپیما قرار داد. سپس با قرارگیری بار بر روی نوار نقاله، بار از سمت پایین به سمت بگیج هدایت خواهد شد.

خودروی امداد حریق در طرح توجیهی تولید خودرو فرودگاهی

خودروی امداد حریق، شبیه به خودروی آتش‌نشانی است. این خودرو، قدرت پرتاب آب و خاموش‌سازی مواد آتش‌زا را دارد. در هنگام وقوع سانحه و موقعیت‌های اضطراری، می‌توان با استفاده از این خودروها، موقعیت را کنترل نمود.

خودروی ضد یخ در طرح توجیهی تولید خودرو فرودگاهی

از این خودرو، برای پاشیدن ضد یخ روی بدنه‌ی هواپیما استفاده می‌شود. این کار در زمستان و هوای سرد اهمیت ویژه‌ای دارد.

اتوبوس مسافران در طرح توجیهی تولید خودرو فرودگاهی

در هر فرودگاه برای حمل و نقل و جابه‌جایی مسافرین از ترمینال به هواپیما (و برعکس) یک سری خودرو و اتوبوس وجود دارد. برخی از فرودگاه‌ها برای این مسیر، جت‌وی تعبیه می‌کنند. در غیر این صورت، مسافرین باید با استفاده از اتوبوس، مسیر را طی نمایند. گفته می‌شود که پیاده رفتن مسافرین در فواصل کم، به دلیل خطرات امنیتی، صحیح نیست و باید حتما از اتوبوس برای این منظور استفاده گردد.

خودروی مرا دنبال کنید در طرح توجیهی تولید خودرو فرودگاهی

این خودرو برای هدایت هواپیما به سمت پارکینگ هواپیما به کار برده می‌شود. شخصی که خودروی مرا دنبال کنید می‌راند به نام مارشالر شناخته می‌شود. این شخص می‌تواند در مقال هواپیما قرار گرفته و به خلبان، محل پارک دقیق را نشان دهد.

خودروی برف‌ خور در طرح توجیهی تولید خودرو فرودگاهی

زمانی که باند فرودگاه پوشیده از برف باشد، این خودرو می‌تواند با عبور از مسیر، برف را به خود جذب نماید.

خودروی رفتگر در طرح توجیهی تولید خودرو فرودگاهی

همان‌طور که از نام این خودرو پیدا است، وظیفه‌ی نظافت مسیر تردد هواپیما به عهده‌ی آن است.

کد آیسیک تولید خودروی فرودگاهی در طرح توجیهی تولید خودرو فرودگاهی

آیسیک سرواژه‌ی عبارت international Standard Industrial Classification به معنای سیستم ین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع است. کد آیسیک یک کد است که به منظور تعیین هویت هر کالا، به آن اختصاص داده می‌شود.

کد آیسیک تولید خودروی فرودگاهی ۳۴۱۰۴۱۲۳۶۷

کد تعرفه‌ی گمرکی تولید خودروی فرودگاهی در طرح توجیهی تولید خودرو فرودگاهی

کد تعرفه‌ی گمرکی کد دیگری است که به صورت عددی به هر کالا تخصیص داده می‌شود. با استفاده از این کد می‌توان جایگاه کالا را در ترخیص آن از گمرک شناسایی کرد. به عبارت دیگر، این کد تعرفه گمرکی و میزان حق قابل پرداخت برای ترخیص کالا از گمرک را تعیین می‌نماید.

با جست‌وجو در اطلاعات گمرکی، کد تعرفه‌ی گمرکی مرتبط با این صنعت یافت نشد.

خلاصه طرح توجیهی تولید خودرو فرودگاهی

ظرفیت تولید سالیانه ۲۰۰۰ دستگاه

نرخ برابری دلار ۲۷۰۰۰ تومان

مساحت زمین مورد نیاز ۸۰۰۰ متر مربع (۱۸۰۰ متر زیربنا)

تعداد نیروی انسانی مورد نیاز ۳۲ نفر

میزان سرمایه گذاری ثابت ۲۱ میلیارد تومان

ارزش ماشین‌آلات و تجهیزات ۹/۵ میلیارد تومان

نرخ بازده داخلی ۳۳ درصد

این مطلب در جهت آگاهی نسبی سرمایه گذار با طرح توجیهی تولید خودرو فرودگاهی نوشته شده است.

استفاده از کلیه مطالب این سایت برای عموم آزاد می باشد، فقط در راستای حفظ زحمات تیم تولید محتوی ما خواهشمندیم در صورت برداشت از این محتوی لینک ما را درج نمایید.

 

درخواست تهیه بیزینس پلن

02191301868 - 09136717173

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
خانه