طرح توجیهی تولید درب و پنجره UPVC

طرح توجیهی تولید درب و پنجره UPVC

پروفیل UPVC چیست و چه کاربردهایی دارد؟

طرح توجیهی تولید درب و پنجره upvc به بررسی تولید این محصول پرداخته است. UPVC  شکل سخت شده پلی وینیل کلراید است. به زبان ساده‌تر یک نوع پلاستیک است که به دلیل ویژگی‌هایی همچون عایق بودن در برابر گرما، سرما و صدا، عدم پوسیدگی، پایداری و استحكام بالا، قیمت مناسب و ارزان، امكان تولید انبوه، انعطاف پذیری در طراحی، عدم نیاز به تعمیرات و مقاومت در برابر آتش در صنایع مختلف به ویژه صنایع ساختمانی و طراحی دکوراسیون از محبوبیت بالایی برخوردار است.

درب و پنجره های UPVC

ساخت درب و پنجره های UPVC از دهه 1960 میلادی و در اروپا آغاز شد. با پیشرفت فناوری، تولید و استفاده از درب و پنجره های چوبی و فلزی از رونق افتاد و درب و پنجره های UPVC، با ویژگی‌های برتری که به همراه داشتند جایگزین آن‌ها شد. انعطاف بالا در تولید طرح‌ها و رنگ‌های متنوع، مقاومت و پایداری بالا در برابر شرایط جوی مختلف و همچنین قابلیت بازیافت UPVC باعث شد تا این صنعت به سرعت رشد کند.

شیشه‌های دوجداره و خاصیت عایق بودن آن‌ها در برابر صدا و دمای هوا نیز به محبوبیت بیشتر درب و پنجره های UPVC کمک کرد.

اجزای درب و پنجره های یو پی وی سی

به طور کلی اجزای تشکیل دهنده درب و پنجره های UPVC شامل قاب و بازشو از جنس UPVC، زهواره UPVC، لاستیک درزبندی، پروفیل گالوانیزه، شیشه و یراق آلات می‌شود.

پنجره های UPVC بنابر نوع یراق آلات به کار رفته و شعاع باز و بسته شدن به انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شوند، از جمله پنجره‌های ثابت، پنجره های یک جهت بازشو، پنجره‌های دوجهت بازشو، پنجره‌های آکاردئونی، کشویی و غیره.

از آنجایی که مقاطع یو پی وی سی باید میزان بارهای مختلفی را تحمل کنند، برای تقویت آن‌ها از پروفیل گالوانیزه استفاده می‌شود. پروفیل گالوانیزه کمک می‌کند تا پروفیل یو پی وی سی در برابر فشارهای مختلف و وزن شیشه خم نشود یا در اثر گرما و فشار تغییر شکل ندهد. همچنین حمل و نقل و نصب و کارکرد یراق آلات به کار رفته را آسان‌تر می‌کند.

در صورت عدم استفاده از شیشه دوجداره خاصیت عایق بودن درب و پنجره های یو پی وی سی در برابر دما و صدا تضعیف می‌شود. بنابراین به نظر می‌رسد استفاده از شیشه های چندجداره در تولید پنجره یو پی وی سی یک الزام باشد.

تجهیزات و ماشین آلات لازم برای تولید درب و پنجره UPVC

ماشین آلات لازم برای تولید درب و پنجره UPVC را باید به دو دسته تقسیم کرد: یکی ماشین آلات تولید درب و پنجره UPVC و دیگری ماشین آلات تولید شیشه دوجداره.

تجهیزات و ماشین آلات لازم برای تولید درب و پنجره یو پی وی سی شامل این موارد هستند:

دستگاه برش CNC پروفیل یو پی وی سی، دستگاه جوش چهارسر پروفیل، خم کن پروفیل، جوش تک سر پروفیل، مسیر یاب خودکار شیار آب، کپی روتر، دستگاه نصب شیشه و یراق آلات، تمیز کن سطح داخلی جوش پروفیل، تمیز کن سطح خارجی جوش پروفیل، دستگاه پرکن رطوبت گیر، دستگاه اکسترودر چسب بوتیل، دستگاه انتقال فریم، خط برش و شستشوی شیشه دوجداره، میز دوار، دستگاه پوشش شیشه دوجزئی، CNC خم و شکل دهنده، پرداخت کننده شیشه، گاز پرکن شیشه دوجداره، دستگاه CNC برش شیشه و ….

 

 

فرآیند تولید درب و پنجره UPVC

تمامی مراحل تولید درب و پنجره upvc توسط ماشین آلات انجام می‌شود. بنابراین ورود اطلاعاتی چون اندازه‌ها و سایز موردنظر باید با دقت کامل انجام گیرد. این اندازه گیری توسط نیروی ماهر و آموزش دیده و با مترهای لیزری انجام می‌شود.

مرحله طراحی سخت‌ترین و حساس‌ترین مرحله تولید است. دسته بندی اطلاعات ورودی، ساخت محصول، محاسبه قیمت تمام شده، همچنین کاهش ضایعات از جمله ملاحظاتی هستند که باید در این مرحله مدنظر قرار بگیرند.

پس از جمع بندی اطلاعات و ورود آن‌ها به نرم افزار، دستگاه‌ها به صورت خودکار شروع به تولید می‌کنند و مراحلی مثل ایجاد دریچه خروج آب، برش پروفیل‌ها، قرار گرفتن پروفیل های گالوانیزه درون پروفیل های یو پی وی سی، گوش دادن پروفیل‌ها، تعبیه جای دستگیره، پیچ کردن قطعات، تمیزکاری مقاطع جوش، نصب یراق آلات و موارد دیگر با نظارت نیروی انسانی انجام می‌گیرند.

در نهایت محصول تولید شده جهت تست کیفیت و برخورداری از استانداردهای لازم مورد بررسی قرار می‌گیرد. سپس کار رگلاژ تنطیمات اولیه روی آن‌ها انجام شده و بعد انبار می‌شود.

چرا طرح توجیهی تولید درب و پنجره های upvc مهم است؟

صنعت تولید درب و پنجره upvc صنعت بزرگ و پررونقی است. حتی با رکود صنعت ساختمان سازی این صنعت دچار رکود نمی‌شود. در حال حاضر طرح جایگزینی درب و گنجره های قدیمی با درب و پنجره های upvc نیز رونق گرفته است.

تولید جهانی پروفیل UPVC در حال حاضر بیش از 2 میلیون تن در سـال برآورد می‌شود كـه بیـانگر اسـتقبال صنایع مصرفی در مناطق مختلف جهان است. اروپای غربی بـا ٤٣ درصـد، آمریكـای شـمالی بـا ٣١ درصـد و كـشورهای آسیایی بجز خاورمیانه با ١٦ درصد به عنوان سه منطقه اصلی تولید پروفیل یو پی وی سی شناخته می‌شوند. همچنین اروپای غربی با ٤٢ درصـد، آمریكـای شـمالی بـا ٤١ درصـد و كـشورهای آسیایی بجز خاورمیانه با ١١ درصد، به عنوان سه منطقه اصلی مصرف كننده پروفیل یو پی وی سی شناخته می‌شوند.

در کشور ما نیز تولید این محصولات در استان‌های مختلف از جمله تهران، اصفهان، بوشهر، کردستان، کرمان، آذربایجان غربی و شرقی، قم، یزد، کرمانشاه، کردستان و مناطق دیگر انجام می‌گیرد.

کد آیسیک و کد تعرفه گمرکی مرتبط با تولید درب و پنجره UPVC

کد آیسیک (ISIC)  یا طبقه بندی استانداردهای بین المللی صنایع یک روش ساده و دقیق کدگذاری است که از طریق آن می‌توان اطلاعاتی نظیر هویت کالا، قطعات، مواد، مدارک و اموال را تعیین و تایید کرد. کد آیسیک مرتبط با تولید درب و پنجره UPVC به شرح زیر است:

کد آیسیک پنجره یو پی وی سی: 2520512518

کد آیسیک پنجره پی وی سی: 2520512601

کد آیسیک درب یو پی وی سی: 2520512514

برای تعیین جایگاه یا ترخیص کالا از گمرک نیز نیاز به کد تعرفه گمرکی است. کد تعرفه گمرکی مرتبط با درب و پنجره UPVC از این قرار است:

کد تعرفه گمرگی پنجره یو پی وی سی: 39252000

کد تعرفه گمرگی پنجره پی وی سی: 3925200

خلاصه گزارش سرمایه گذاری تولید درب و پنجره UPVC

  • ظرفیت تولید سالانه: 40000 مترمربع
  • مساحت زمین موردنیاز: 1500 متر مربع
  • زیربنای کل: 700 متر مربع
  • نیروی انسانی لازم: 15 نفر
  • میزان سرمایه گذاری ثابت: 5.5 میلیارد تومان
  • ارزش ماشین آلات و تجهیزات: 2.5 میلیارد تومان
  • نرخ بازده داخلی در سال مبنا: 35 درصد
  • نرخ برابری دلار: 40000 تومان

 

 

چگونه طرح توجیهی تولید درب و پنجره UPVC تهیه کنیم؟

اگر می‌خواهید به صورت کاملا حرفه‌ای یک طرح توجیهی تولید درب و پنجره UPVC تهیه کنید، کارشناسان ما در شرکت طرح نویس آماده ارائه خدمات به شما عزیران هستند.

بخشی از خدمات شرکت طرح نویس در این حوزه عبارتند از:

-انجام مطالعات امکان سنجی و بازاریابی برای محصولات و خدمات

-بررسی پتانسیل صادراتی و شناسایی بازار محصولات صنعتی

-انجام طرح های توجیهی برای استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان

-انجام طرح های توجیهی به منظور جذب سرمایه گذار خارجی

-ثبت نام و انجام فرآیند اخذ جواز تاسیس، ثبت نام سامانه بهین یاب، کارا و سیتا

– تهیه طرح توجیهی برای ثبت اختراع و پارک های علم و فناوری

– طراحی و اجرای پروژه های صنعتی

منتظر شما هستیم…

درخواست تهیه بیزینس پلن

02191301868 - 09136717173

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
خانه