طرح توجیهی تولید رنگ خودرو

طرح توجیهی تولید رنگ خودرو

رنگ خودرو چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

طرح توجیهی تولید رنگ خودرو به بررسی تولید این محصول پرداخته است.اصولا رنگ خودرو از سه جزء اصلی تشکیل می‌شود: رنگدانه یا پیگمنت، حلال و رزین. حلال‌ها خاصیت سیال به رنگدانه‌ها می‌دهند و میزان غلظت رنگ را تعیین می‌کنند. رزین نیز خاصیت چسبندگی به رنگ می‌دهد. نوع حلال و نسبت رزینی که برای هر نوع رنگ به کار می‌رود به کاربرد رنگ و قطعه‌ای که روی آن اعمال می‌شود بستگی دارد. همچنین افزودنی‌هایی به رنگ اضافه می‌شود تا برخی ویژگی‌ها را تقویت کند. به عنوان مثال، ویژگی‌هایی همچون ضد حریق بودن، مقاومت در برابر رطوبت یا خط و خش و غیره با کمک همین افزودنی‌ها به رنگ‌های خودرویی اضافه می‌شوند.

انواع رنگ خودرو

رنگ های خودرو بر اساس نوع کاربرد و محل استفاده به انواع مختلفی دسته بندی می‌شوند:

رنگ های روغنی خودرو

از قدیمی‌ترین انواع رنگ خودرو، رنگ های روغنی هستند که اصولا برای رنگ کاری بدنه اتومبیل به کار می‌روند و خود به دو دسته پرایمرها و رنگ رویه تقسیم بندی می‌شوند. پرایمر یا آستر به عنوان لایه زیرین و بر روی بدنه فلزی اعمال می‌شوند و قدرت چسبندگی بالاتری دارند. بعد از اجرای پرایمر رنگ اصلی یا رنگ رویه اعمال می‌شود که جلوه و زیبایی بهتری دارد و ویژگی‌هایی مثل مقاومت در برابر اشعه آفتاب و مقاومت در برابر خط و خش در آن‌ها تقویت شده است.

رنگ های متالیک خودرو

رنگ های متالیک نوع جدیدی از رنگ های اتومبیلی هستند و علاوه بر دو لایه آستری و رنگ رویه، یک لایه کیلر نیز دارند که مثل یک پوشش محافظت کنده قوی عمل می‌کنند. همچنین از درخشندگی و جلوه خاصی برخوردارند. رنگ‌های متالیک از افزودن مقداری پودر فلز مانند براده آلومینیوم به رنگ‌های ساده تولید می‌شوند. خط و خش روی رنگ‌های متالیک اصلا قابل تشخیص نیستند. به همین دلیل معمولا بر روی خودروهای لوکس و گران قیمت استفاده می‌شوند.

رنگ های صدفی خودرو

رنگ‌های صدفی خودرو همانند رنگ های متالیک هستند و امروزه استفاده از آن‌ها بیشتر شده است.

رنگ های ساده خودرو

اکثر خودروها با رنگ‌های ساده مشکی و سفید و به صورت تک لایه رنگ آمیزی می‌شوند. زیبایی و جذابیت ظاهری، مقاومت مناسب در برابر خط و خش و قیمت مقرون به صرفه از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع رنگ‌ها محسوب می‌شوند.

رنگ های براق خودرو

در این نوع رنگ‌ها به جای استفاده از ذرات فلز از کریستال‌های سرامیکی استفاده می‌شود. این نوع رنگ‌ها نور را انعکاس نمی‌دهند بلکه آن را می‌شکنند. این نوع رنگ‌ها با شکست نور در زوایای مختلف می‌توانند حالت چند رنگی به وجود بیاورند. ضمن اینکه می‌توانند آسیب‌های جزئی روی بدنه خودرو را پوشش داده و پنهان کنند.

رنگ های مات خودرو

در مقایسه با سایر انواع رنگ‌های خودرویی، رنگ های مات کیفیت و ساختار قوی‌تری دارند. در این نوع رنگ‌ها از پوشش‌های اپوکسی و پی وی سی استفاده می‌شوند که دوام بیشتری به این نوع رنگ‌ها می‌دهد. قدرت پوشش دهی رنگ‌های مات بسیار بالا است و جلوه و زیبایی خاصی نیز دارند. اما نسبت به سایر انواع رنگ‌های اتومبیلی گران‌تر هستند.

رنگ های فوری یا سلولزی خودرو

این روزها استفاده از رنگ های فوری یا سلولزی خودرو رونق زیادی گرفته است. از این نوع رنگ‌ها به عنوان لایه نهایی و رنگ رویه استفاده می‌شود و از ترکیبات مختلفی تشکیل می‌شوند. رنگ‌های پایه رزین آلکیدی و نیترات سلولزی از جمله رایج‌ترین ترکیبات این نوع رنگ‌ها محسوب می‌شوند. تنوع بالای رنگ، مقاومت در برابر اشعه آفتاب، مقاومت در برابر رطوبت و عوامل جوی و اجرای سریع و آسان از مهم‌ترین خصوصیات رنگ های فوری اتومبیلی محسوب می‌شوند.

رنگ های بیس کوت خودرو

پایه اصلی رنگ‌های بیس کوت رزین پلی استر است و معمولا به عنوان لایه میانی به کار می‌روند. این نوع رنگ‌ها از ترکیبات مختلفی تشکیل می‌شوند و می‌توان موادی همچون سیراتلیک، مالتی افکت، مواد معدنی ئ آلی و غیره را در ترکیبات آن‌ها یافت. پوشش دهی این نوع رنگ‌ها فوق‌العاده است و در صنایع مختلف کاربرد دارند.

طرح توجیهی تولید رنگ خودرو

چرا طرح توجیهی تولید رنگ خودرو مهم است؟

با توجه به اهمیت و گسترش صنعت خودروسازی و نیز بازار خوب قطعت خودرو تهیه طرح توجیهی تولید رنگ خودرو می‌تواند بازگشت سرمایه بالایی را تضمین کند. در حال حاضر، در اکثر استان‌های کشور از جمله تهران، البرز، قزوین، خراسان رضوی، سمنان، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، مرکزی، اصفهان، قم، کرمان و استان‌های دیگر واحدهای تولید رنگ خودرو با ظرفیت تولید بیش از 45000 تن مشغول فعالیت بوده و واحدهای تولیدی جدید نیز در دست احداث هستند.

کد آیسیک و کد تعرفه گمرکی مرتبط با تولید رنگ خودرو

کد آیسیک (ISIC)  یا طبقه بندی استانداردهای بین المللی صنایع یک روش ساده و دقیق کدگذاری است که از طریق آن می‌توان اطلاعاتی نظیر هویت کالا، قطعات، مواد، مدارک و اموال را تعیین و تایید کرد. کد آیسیک مرتبط با تولید رنگ خودرو بدین قرار است:

رنگ و پوشش خودرویی پایه حلال: 2422512334

برای تعیین جایگاه یا ترخیص کالا از گمرک نیز نیاز به کد تعرفه گمرکی است. کد تعرفه گمرکی مرتبط با تولید رنگ خودرو به شرح زیر است:

رنگ‌ها و پوشش‌های صنعتی بر اساس پلیمرهای اکریلیک یا وینیل: 32091050

خلاصه گزارش سرمایه گذاری طرح توجیهی تولید رنگ خودرو

  • ظرفیت تولید سالانه: 3000 تن
  • مساحت زمین موردنیاز: 2000 مترمربع
  • زیربنای کل: 900 مترمربع
  • نیروی انسانی لازم: 22 نفر
  • میزان سرمایه گذاری ثابت: 340 هزار دلار
  • ارزش ماشین آلات و تجهیزات: 120 هزار دلار
  • نرخ بازده داخلی در سال مبنا: 33 درصد
  • نرخ برابری دلار: 50000 تومان

 طرح توجیهی تولید رنگ خودرو

 

چگونه طرح توجیهی تولید رنگ خودرو تهیه کنیم؟

اگر می‌خواهید به صورت کاملا حرفه‌ای یک طرح توجیهی تولید رنگ خودرو تهیه کنید، کارشناسان ما در شرکت طرح نویس آماده ارائه خدمات به شما عزیران هستند.

بخشی از خدمات شرکت طرح نویس در این حوزه عبارتند از:

-انجام مطالعات امکان سنجی و بازاریابی برای محصولات و خدمات

-بررسی پتانسیل صادراتی و شناسایی بازار محصولات صنعتی

-انجام طرح های توجیهی برای استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان

-انجام طرح های توجیهی به منظور جذب سرمایه گذار خارجی

-ثبت نام و انجام فرآیند اخذ جواز تاسیس، ثبت نام سامانه بهین یاب، کارا و سیتا

– تهیه طرح توجیهی برای ثبت اختراع و پارک های علم و فناوری

– طراحی و اجرای پروژه های صنعتی

منتظر شما هستیم…

درخواست تهیه بیزینس پلن

02191301868 - 09136717173

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
خانه