طرح توجیهی تولید ظروف بسته‌بندی زعفران

بسته‌بندی زعفران
بسته‌بندی زعفران

زعفران در طرح توجیهی تولید ظروف بسته‌بندی زعفران

زعفران کلمه‌ی عربی «زَرپَران» است. گل‌های زعفران، رنگی بنفش دارند. انتهای خامه و کلاله‌ی این گل، سه شاخه دارد که همان زعفران است. زعفران به عنوان افزودنی غذاها و دسرها به کار می‌رود. بنابراین طعم، رنگ و عطر خوش مشخصه‌ی اصلی این محصول می‌باشد. 

ایران از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این محصول باارزش است. اما همان‌طور که در مقدمه اشاره کردیم، در خصوص صنعت بسته‌بندی،‌ چندان قوی نیست! به همین دلیل باید تلاش کرد تا با ارائه‌ی بسته‌بندی مناسب و زیبا، بازار بهتری از این محصول را به وجود آوریم.

پارامترهای مهم در بسته‌بندی زعفران در طرح توجیهی تولید ظروف بسته‌بندی زعفران

  • بسته‌بندی مواد غذایی، علاوه بر جذابیت و زیبایی باید استانداردهای مخصوص به خود را نیز داشته باشند. به عنوان مثال، ماده‌ی غذایی داخل آن‌ها باید به راحتی قابل دسترسی و استفاده باشد. هم‌چنین جنس بسته‌بندی به گونه‌ای انتخاب شود که به حفظ و عدم تسریع در فساد ماده، کمک کننده باشد.
  • برای زعفران، می‌توان از انواع متریال پلی کریستال، مقوایی و کاغذی، چوبی، فلزی و … استفاده کرد. البته نکاتی وجود دارد که فارغ از توجه به نوع متریال بسته‌بندی می‌بایست در طراحی آن رعایت شود. برخی از مهم‌ترین نکات در ادامه، لیست شده‌اند.
  • بسته‌بندی باید حاوی اطلاعات کاملی از ماده‌ی غذایی (زعفران) داخل آن باشد. بنابراین می‌بایست در طراحی بسته‌بندی، فضایی را برای درج این اطلاعات در نظر گرفت.
  • بسته‌بندی باید برای حجم و مقادیر مختلفی از محصول طراحی شود. محصولاتی که بسته‌بندی مشخصی دارند (فله‌ای نیستند) باید در تمامی وزن‌های معقول، طراحی شوند. برای زعفران معمولاً بسته‌بندی‌های ۱،۲ مثقالی و بالاتر در نظر گرفته می‌شود.
  • بسته‌بندی محصول باید از کیفیت محصول، محافظت کند. به همین دلیل باید درب بسته‌بندی به خوبی کیپ شود و راه ورود میکروب و هوا به داخل بسته‌بندی، مسدود شده باشد.
  • بسته‌بندی باید در حجم مناسب باشد. طراحی بسته‌بندی‌هایی که فضای بیهوده اِشغال می‌کنند، چندان بهینه و مناسب نخواهد بود. بنابراین حجم بسته‌بندی می‌بایست کاربردی و صحیح انتخاب شود. این نکته هم‌چنین در خصوص حمل و نقل کالا، نقش خواهد داشت.

مناسب‌ترین بسته‌بندی برای زعفران طرح توجیهی تولید ظروف بسته‌بندی زعفران

همان‌طور که در بخش قبلی اشاره کردیم، بسته‌بندی استاندارد و مناسب زعفران باید دارای یک‌سری ویژگی‌های خاص باشد. از طرف دیگر، بسته‌بندی نباید گران تمام شود! به عبارت بهتر، بسته‌بندی باید با قیمت بهینه اجرا شود. پلاستیک‌ها به دلیل نرخ پایینی که دارند، یکی از مهم‌ترین متریالی هستند که در صنایع بسته‌بندی به کار برده می‌شوند. پلاستیک‌ها به راحتی در انواع اشکال مختلف، فرم می‌گیرند و می‌توان آن‌ها در رنگ‌بندی‌های متنوعی تولید کرد. به همین علت است که در فروشگاه‌های مواد غذایی، بخش اعظم محصولات از بسته‌بندی‌های پلاستیکی استفاده می‌کنند.

در بسته‌بندی زعفران نیز مواد پلاستیکی و پلی استایرن، یکی از معمول‌ترین و بهترین متریالی هستند که به کار برده خواهند شد. پلی استایرن از مواد پلاستیکی است که بسیار سخت بوده و شفافیت و جذابیت بالایی دارد. از طرف دیگر این ماده عایق خوبی در برابر رطوبت و دما محسوب می‌شود. برخی از مهم‌ترین امتیازات و مزایای پلی استایرن برای بسته‌بندی زعفران را در ادامه‌ی مطلب، ذکر کرده‌ایم.

  • وزن پایین
  • احتمال شکستگی کم
  • سهولت در حمل و نقل
  • قیمت ارزان
  • سهولت چاپ
  • زیبایی
  • شفافیت و قابل رؤیت بودن محصول

کد آیسیک بسته‌بندی زعفران در طرح توجیهی تولید ظروف بسته‌بندی زعفران

آیسیک سرواژه‌ی عبارت international Standard Industrial Classification به معنای سیستم ین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع است. کد آیسیک یک کد است که به منظور تعیین هویت هر کالا، به آن اختصاص داده می‌شود.

کد آیسیک برای انواع ظروف پلاستیکی ۲۵۲۰۴۱۲۴۶۶

کد آیسیک برای انواع ظروف کریستالی ۲۶۱۰۵۱۲۳۵۳

کد تعرفه‌ی گمرکی بسته‌بندی زعفران در طرح توجیهی تولید ظروف بسته‌بندی زعفران

کد تعرفه‌ی گمرکی کد دیگری است که به صورت عددی به هر کالا تخصیص داده می‌شود. با استفاده از این کد می‌توان جایگاه کالا را در ترخیص آن از گمرک شناسایی کرد. به عبارت دیگر، این کد تعرفه گمرکی و میزان حق قابل پرداخت برای ترخیص کالا از گمرک را تعیین می‌نماید.

کد تعرفه‌ی گمرکی برای انواع ظروف پلاستیکی ۳۹۲۵۹۰۰

خلاصه‌ی طرح توجیهی تولید ظروف بسته‌بندی زعفران

ظرفیت تولید سالیانه کارگاه بسته‌بندی زعفران ۳۰۰ تن

نرخ برابری دلار ۳۰۰۰۰ تومان

مساحت زمین مورد نیاز ۱۵۰۰ متر مربع (۶۰۰ متر زیربنا)

تعداد نیروی انسانی مورد نیاز ۱۷ نفر

میزان سرمایه گذاری ثابت ۳.۸ میلیارد تومان

ارزش ماشین‌آلات و تجهیزات ۱ میلیارد تومان

نرخ بازده داخلی ۳۶ درصد

این مطلب در جهت آگاهی نسبی سرمایه گذار با طرح توجیهی تولید ظروف بسته‌بندی زعفران نوشته شده است و ارقام سرمایه گذاری تقریبی است.

استفاده از کلیه مطالب این سایت برای عموم آزاد می باشد، فقط در راستای حفظ زحمات تیم تولید محتوی ما خواهشمندیم در صورت برداشت از این محتوی لینک ما را درج نمایید.

درخواست تهیه بیزینس پلن

02191301868 - 09136717173

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
خانه