طرح توجیهی تولید فنر فلزی صحافی

فنر فلزی صحافی در طرح توجیهی تولید فنر فلزی صحافی

از رایج‌ترین روش‌هایی که برای صحافی کتاب به کار برده می‌شود، فنری کردن آن است. برای آماده‌سازی سررسیدها، دفترچه یادداشت، کتاب‌های راهنما، گزارشات و … این روش بسیار کاربرد دارد. فنری کردن کتاب و جزوه، علاوه بر آن‌که به آن ظاهری خوب می‌بخشد، سبب خواهد شد تا دوام بالاتری داشته باشد و دیرتر به فرسودگی و پاره شدن صفحات برسد.

برای فنری کردن و استفاده از فنر در صحافی، ابتدا بایستی برگه‌ها را سوراخ کرد. سپس فنر فلزی را از این سوراخ‌ها رد می‌کنند و به این ترتیب، برگه‌ها با فنر به هم متصل شده و سر جای خود قرار می‌گیرند. بنابراین برای فنری کردن، به یک دستگاه پانچ برای سوراخ کردن برگه‌ها و هم‌چنین فنر با ضخامت و قطر متناسب با تعداد برگه‌ها نیاز خواهیم داشت.

مزایای استفاده از فنر در صحافی در طرح توجیهی تولید فنر فلزی صحافی

همه‌ی ما دوست داریم که در هنگام مطالعه‌ی جزوه،‌ کتاب و حتی بروشورهای تبلیغاتی، راحت باشیم! بنابراین طراحی این ابزارها به شکل راحت و کاربر پسند، در رأس اهمیت قرار می‌گیرد. خوشبختانه صحافی کردن با فنرهای فلزی، توانسته است این مهم را برآورده سازد. بنابراین به راحتی می‌توان با فنری کردن کتاب‌ها و جزوات، آن‌ها را بهتر و راحت‌تر در دست گرفت. به غیر از این، فنری کردن می‌تواند مزایای دیگری نیز داشته باشد که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره شده است.

  • زیبایی ظاهری کتاب و جزوه
  • دوام بالای صفحات به سبب استحکام اتصال آن‌ها
  • قابلیت مطالعه آسان
  • امکان چرخش صفحات به صورت ۳۶۰ درجه بدون آسیب‌دیدگی
  • جلوگیری از پارگی صفحات

انواع فنرهای فلزی صحافی در طرح توجیهی تولید فنر فلزی صحافی

اگر بخواهیم انواع مختلف این فنرهایی که در صحافی به کار برده می‌شود را نام ببریم، انواع پلاستیکی و فلزی، دو گروه اصلی این فنرها هستند. فنرهای فلزی دوبل، روکش پلاستیکی دارند و می‌توانند در رنگ‌بندی های مختلف، به بازار عرضه شوند. البته رنگ‌های سفید و مشکی، در شمار پرطرفدارترین و پرکاربردترین رنگ‌های این محصولات قرار دارد.

ضخامت فنرها متفاوت است و برای تعداد برگه‌های مختلف، از فنر فلزی صحافی با ضخامت متفاوتی استفاده خواهد شد. طبیعی است که هرچه تعداد برگه‌ها بالاتر باشد، به فنر ضخیم‌تر و با سطح مقطع بزرگ‌تر نیاز خواهیم داشت.

فنرهای فلزی را می‌توان در دو شکل مارپیچ و دوبل نیز دسته‌بندی کرد. فنرهای دوبل، فنری C شکل هستند . به کارگیری آن برای صحافی، دوام بهتری را به صفحات می‌بخشد. فنرهای فلزی مارپیچ، همان فنرهایی هستند که به طریق پیچاندن حول سوراخ‌های ایجاد شده در برگه‌ها، به کار برده خواهند شد.

لزوم تولید فنر فلزی صحافی در طرح توجیهی تولید فنر فلزی صحافی

فنر فلزی صحافی، مزایای زیادی دارد. این فنر برای صحافی کردن و سامان‌دهی به برگه‌های کتاب‌ها و جزوات به کار برده می‌شود. بنابراین تولید این کالا می‌تواند نیاز وسیعی را پوشش دهد. البته تولید فنر فلزی صحافی، در رده‌ی کالاهای استراتژیک قرار نمی‌گیرد. اما به هرحال به سبب مزایایی که دارد، تقاضای خوبی برای آن دیده می‌شود.

خلاصه طرح توجیهی تولید فنر فلزی صحافی 

ظرفیت تولید سالیانه ۱۵۰ تن

نرخ برابری دلار ۲۸۰۰۰ تومان

مساحت زمین مورد نیاز ۱۰۰۰ متر مربع

زیربنای کل ۴۰۰ متر مربع

تعداد نیروی انسانی مورد نیاز ۱۲ نفر

میزان سرمایه گذاری ثابت ۳ میلیارد تومان

ارزش تجهیزات و ماشین آلات ۵۵۰ میلیارد تومان

نرخ بازده داخلی ۳۶ درصد

این مطلب در جهت آگاهی نسبی سرمایه گذار با طرح توجیهی تولید فنر فلزی صحافی نوشته شده است و ارقام سرمایه گذاری تقریبی است.

استفاده از کلیه مطالب این سایت برای عموم آزاد می باشد، فقط در راستای حفظ زحمات تیم تولید محتوی ما خواهشمندیم در صورت برداشت از این محتوی لینک ما را درج نمایید.

درخواست تهیه بیزینس پلن

02191301868 - 09136717173

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
خانه