طرح توجیهی تولید مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی

طرح توجیهی تولید مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی

مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی شامل چه مواردی می‌شوند؟

طرح توجیهی تولید مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی به بررسی تولید این محصول پرداخته است. همان طور که گفتیم، مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی از منابع گیاهی، حیوانی و مواد معدنی تهیه می‌شوند و در تولید محصولات مختلف از جمله شامپوها، نرم کننده‌ها، مرطوب کننده‌ها، رنگ‌موها، کرم‌های محافظ و ترمیم کننده پوست، ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها و محصولات دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مهم‌ترین منابع مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی، گیاهان هستند. عصاره گیاهانی همچون بابونه، آلوئه ورا و اسطوخودوس خواص درمانی و تسکین دهنده دارند. همچنین روغن‌های گیاهی با غلظت بالا در مراقبت از پوست کاربرد دارند.

کلاژن یکی دیگر از مواد خام مورد استفاده در محصولات آرایشی و بهداشتی است که منبع حیوانی دارد و در محصولات ضد پیری و برطرف کننده چین‌های روی پوست کاربرد دارد. موم زنبور عسل و خود عسل نیز، به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی در محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شوند.

مواد معدنی مثل اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم به عنوان صد آفتاب طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ضمن اینکه از خاک رس کائولن و ذغال فعال در تولید ماسک‌ها و پاک کننده‌های صورت استفاده می‌شود.

روغن‌ها و چربی‌ها از گیاهانی مانند نارگیل و آووکادو یا منابع حیوانی مثل موم عسل به دست می‌آیند و اغلب به عنوان نرم کننده یا برای پخش کردن یکنواخت محصولات آرایشی کاربرد دارند.

امولسیفایرها برای مخلوط کردن روغن و مواد پایه آب کاربرد دارند. لسیتین، گلیسیرین استئارات و سوربیتان استئارات از جمله این مواد هستند.

برای جلوگیری از رشد باکتری و قارچ در محصولات آرایشی و بهداشتی از نگهدارنده‌هایی همچون پارابن، فنوکسی اتانول و بنزیل الکل استفاده می‌شود.

از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌هایی مثل ویتامین E، ویتامین C و عصاره چای سبز برای ایجاد خواص اضافی در محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود. برای ایجاد رنگ و رایحه مطلوب نیز از منابع طبیعی یا مواد مصنوعی کمک گرفته می‌شود.

مواد فعال نیز موادی هستند که خواص و فواید درمانی و آرایشی محصول را تامین می‌کنند. به عنوان مثال، اسید سالیسیلیکبرای درمان آکنه، رتینول برای افزودن خواص ضد پیری و ضد آفتاب‌ها برای محافظت از پوست در برابر اشعه مضر آفتاب کاربرد دارند.

 

طرح توجیهی تولید مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی

 

مراحل تولید مواد اولیه محصولات آرایشی بهداشتی

همان طور که ملاحظه می‌کنید، مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی از تنوع بالایی برخوردارند و از منابع مختلف با خواص متفاوت تهیه می‌شوند. با این حال، تهیه و تولید مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی چند مرحله کلی دارد.

ابتدا باید بدانیم که مواد اولیه مورد نظر را در چه منابعی می‌توانیم پیدا کنیم. سپس این مواد باید طی فرآیندهای استانداردی استخراج شوند که شامل استخراج مواد، عصاره‌ها و روغن‌ها از منابع گیاهی یا حیوانی، مواد معدنی یا سنتز مواد شیمیایی در آزمایشگاه می‌شود. برای حذف ناخالصی‌ها، این مواد باید با روش‌هایی مثل فیلتراسیون یا کروماتوگرافی تصفیه شوند.

در مرحله بعدی، برای اطمینان از سلامت و ایمنی مواد باید آن‌ها را قبل از استفاده در محصول نهایی آزمایش کرد. این آزمایش‌ها شامل تست‌های مختلفی مثل سم شناسی، تست میکروبیولوژیکی و تست پایداری می‌شوند.

مواد تاییدشده می‌توانند طبق فرمولاسیون مناسب به محصولات آرایشی و بهداشتی تبدیل شوند و با سایر مواد مثل امولسیفایرها، نگهدارنده‌ها و سایر افزودنی‌ها ترکیب شوند.

لازم به ذکر است که تولید مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی ممکن است پیچیده باشد و نیاز به دانش و تجهیزات تخصصی دارد. به همین دلیل تولیدکنندگان معتبر ترجیح می‌دهند که مواد خام اولیه را از منابع خاص و مطمئن تامین کنند.

چرا طرح توجیهی تولید مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی مهم است؟

بازار محصولات آرایشی و بهداشتی بازار بسیار بزرگ و پررقابتی است. ضمن اینکه، این محصولات ارتباط مستقیم با سلامت افراد دارند و به همین دلیل، حساسیت و سخت گیری بیشتری روی تولید این محصولات اعمال می‌شود. با وجود انواع محصولات وارداتی و بعضا بی کیفیت، تولید محصولات مرغوب آن هم با قیمت مناسب نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد و این مهم فقط با تهیه یک طرح توجیهی مناسب میسر است. ضمن اینکه، کشور ما به دلیل برخورداری از منابع فراوان گیاهی و معدنی می‌تواند به عنوان یکی از قطب‌های بزرگ این صنعت بزرگ و پرسود شناخته شود.

کد آیسیک و کد تعرفه گمرکی مرتبط با تولید مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی

کد آیسیک (ISIC)  یا طبقه بندی استانداردهای بین المللی صنایع یک روش ساده و دقیق کدگذاری است که از طریق آن می‌توان اطلاعاتی نظیر هویت کالا، قطعات، مواد، مدارک و اموال را تعیین و تایید کرد. کد آیسیک مرتبط با تولید مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی بدین قرار است:

مواد اولیه و واسط تولید محصولات و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی: 2424312496

برای تعیین جایگاه یا ترخیص کالا از گمرک نیز نیاز به کد تعرفه گمرکی است. تا کنون کد تعرفه گمرکی مرتبط با تولید مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی تعریف نشده است.

خلاصه گزارش سرمایه گذاری طرح توجیهی تولید مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی

  • ظرفیت تولید سالانه: 1200 تن
  • مساحت زمین موردنیاز: 10000 مترمربع
  • زیربنای کل: 4000 مترمربع
  • نیروی انسانی لازم: 65 نفر
  • میزان سرمایه گذاری ثابت: 4.5 میلیون دلار
  • ارزش ماشین آلات و تجهیزات: 3 میلیون دلار
  • نرخ بازده داخلی در سال مبنا: 40 درصد
  • نرخ برابری دلار: 45000 تومان

طرح توجیهی تولید مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی

 

چگونه طرح توجیهی تولید مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی تهیه کنیم؟

اگر می‌خواهید به صورت کاملا حرفه‌ای یک طرح توجیهی تولید مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی تهیه کنید، کارشناسان ما در شرکت طرح نویس آماده ارائه خدمات به شما عزیران هستند.

بخشی از خدمات شرکت طرح نویس در این حوزه عبارتند از:

-انجام مطالعات امکان سنجی و بازاریابی برای محصولات و خدمات

-بررسی پتانسیل صادراتی و شناسایی بازار محصولات صنعتی

-انجام طرح های توجیهی برای استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان

-انجام طرح های توجیهی به منظور جذب سرمایه گذار خارجی

-ثبت نام و انجام فرآیند اخذ جواز تاسیس، ثبت نام سامانه بهین یاب، کارا و سیتا

– تهیه طرح توجیهی برای ثبت اختراع و پارک های علم و فناوری

– طراحی و اجرای پروژه های صنعتی

منتظر شما هستیم…

درخواست تهیه بیزینس پلن

02191301868 - 09136717173

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
خانه