طرح توجیهی تولید و بسته بندی قهوه فوری

طرح توجیهی تولید و بسته بندی قهوه فوری

چرا باید روی تولید و بسته بندی قهوه فوری سرمایه گذاری کنیم؟

طرح توجیهی تولید و بسته بندی قهوه فوری به بررسی تولید این محصول پرداخته است. قهوه یکی از محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین نوشیدنی‌های دنیا است. بعد از تجارت نفت، تجارت قهوه بزرگ‌ترین تجارت دنیا محسوب می‌شود و بنابر گفته رییس انجمن قهوه، اگر فرآوری این محصول در ایران رونق گیرد می‌تواند در عرض 10 سال جایگزین صادرات نفت شود.

 بازار قهوه بر اساس نوع محصول، شبکه توزیع و منطقه کشت و تولید قهوه تقسیم بندی می‌شود. طبق آمارها، ارزش بازار جهانی قهوه در سال 2020 به 100 میلیارد دلار رسید و انتظار می‌رود این میزان بین سال‌های 2021 تا 2026 افزایش قابل توجهی داشته باشد.

در واقع، سرمایه اولیه برای راه اندازی این تجارت بسته به ظرفیت و اندازه طرح متفاوت است. این سرمایه اولیه شامل دو قسمت می‌شود: سرمایه ثابت که خرید تجهیزات و ماشین آلات را شامل می‌شود و سرمایه در گردش که برای خرید دانه خام قهوه و مواد افزودنی موردنیاز است. برای راه اندازی خط تولید و بسته بندی قهوه فوری می‌توان با یک دستگاه برشته کن و یک دستگاه پرکن یک کسب و کار کوچک اما پرسود و خوش آتیه ایجاد کرد.

طرح توجیهی تولید و بسته بندی قهوه فوری سود آور است؟

تجهیزات بسته بندی قهوه و مشتقات آن بخش اصلی طرح توجیهی تولید و بسته بندی قهوه فوری را در برمی‌گیرد. برای سودآوری بیشتر، شما حتی می‌توانید روی مشتقات قهوه مثل غلات کامل، قهوه آسیاب شده، نسکافه و کپسول قهوه برنامه ریزی کنید. قهوه فوری محصولی است که هم در ایران و هم در خارج از ایران طرفداران زیادی دارد. بنابراین با بسته بندی و حتی برندسازی می‌توانید به صادرات قهوه نیز فکر کنید و درآمد دلاری کسب کنید. البته برای این کار باید مجوزهای لازم را کسب کنید.

برای اخذ مجوز بسته بندی قهوه فوری، ابتدا باید از سازمان صنایع مجوز بگیرید و بعد با مراجعه به سازمان غذا و دارو و ارائه مدارک لازم تاییدیه این سازمان را نیز اخذ کنید.

 

طرح توجیهی تولید و بسته بندی قهوه فوری

 

فرآیند تولید قهوه فوری

به طور خلاصه، قهوه فوری یا آماده از قهوه سبز بو داده و سپس آسیاب شده تهیه می‌شود. برای این کار ابتدا قهوه را به مدت 7 الی 15 دقیقه در دمای 165 درجه سانتی گراد رست داده یا همان بو می‌دهند. سپس آن را با درجه ریز (نیم تا 1 میلیمتر) آسیاب می‌کنند. سپس قهوه آسیاب شده را با آب مخلوط و دم می‌کنند. پس از دم کشیدن، با کمک روش‌های فرآوری مثا خشک کردن انجمادی و پاششی قهوه را به صورت پودر آماده حل شدن در آب تبدیل می‌کنند.

چرا طرح توجیهی تولید و بسته بندی قهوه فوری مهم است؟

فرآوری و بسته بندی قهوه و نسکافه در ایران، علاوه بر کاهش قیمت تمام شده، با ذائقه ایرانی همخوانی بیشتری دارد. ضمن اینکه در حال حاضر، قهوه تولید داخلی با نصف قیمت قهوه خارجی در بازار موجود است. از سوی دیگر، میزان تقاضا برای این محصول رو به افزایش است. بنابراین، تهیه طرح توجیهی تولید و بسته بندی قهوه فوری تضمین کننده یک تجارت پر سود و کم خطر است.

طبق طرح توجیهی تولید و بسته بندی قهوه فوری، در حال حاضر تنها هشت شرکت در ایران به صورت سنتی و ابتدایی در زمینه تولید و بسته بندی قهوه فعالیت می‌کنند و تنها یک شرکت محصولات خود را به کشورهای آسیای میانه مثل تاجیکستان و آذربایجان، و کشورهای حوزه خلیج فارس مثل سوریه، عراق و پاکستان صادر می‌کند.

طبق آمارهای منتشر شده در سال 1394، مصرف روزانه قهوه در تهران حدود 2 تن، شهرهای اصفهان و شیراز 1 تن و باقی شهرها نیز ماهانه 1 تن بوده است.

کد آیسیک و کد تعرفه گمرکی مرتبط با تولید و بسته بندی قهوه فوری

کد آیسیک (ISIC)  یا طبقه بندی استانداردهای بین المللی صنایع یک روش ساده و دقیق کدگذاری است که از طریق آن می‌توان اطلاعاتی نظیر هویت کالا، قطعات، مواد، مدارک و اموال را تعیین و تایید کرد. کد آیسیک مرتبط با تولید و بسته بندی قهوه فوری به شرح زیر است:

انواع فهوه فوری: 1549412309

پودر قهوه فوری ساده: 1549512310

قهوه فوری گرانوله: 1549512311

پودر قهوه فوری طعم دار: 1549512653

برای تعیین جایگاه یا ترخیص کالا از گمرک نیز نیاز به کد تعرفه گمرکی است. کد تعرفه گمرکی قهوه فوری 09019090 است.

خلاصه گزارش سرمایه گذاری طرح توجیهی تولید و بسته بندی قهوه فوری

  • ظرفیت تولید سالانه: 450 تن
  • مساحت زمین موردنیاز: 5000 متر مربع
  • زیربنای کل: 1650 متر مربع
  • نیروی انسانی لازم: 38 نفر
  • میزان سرمایه گذاری ثابت: 4 میلیون دلار (بدون در نظر گرفتن هزینه زمین)
  • ارزش ماشین آلات و تجهیزات: 2.5 میلیون دلار
  • نرخ بازده داخلی در سال مبنا: 40 درصد
  • نرخ برابری دلار: 50000 تومان

 طرح توجیهی تولید و بسته بندی قهوه فوری

 

چگونه طرح توجیهی تولید و بسته بندی قهوه فوری تهیه کنیم؟

اگر می‌خواهید به صورت کاملا حرفه‌ای یک طرح توجیهی تولید و بسته بندی قهوه فوری تهیه کنید، کارشناسان ما در شرکت طرح نویس آماده ارائه خدمات به شما عزیران هستند.

بخشی از خدمات شرکت طرح نویس در این حوزه عبارتند از:

-انجام مطالعات امکان سنجی و بازاریابی برای محصولات و خدمات

-بررسی پتانسیل صادراتی و شناسایی بازار محصولات صنعتی

-انجام طرح های توجیهی برای استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان

-انجام طرح های توجیهی به منظور جذب سرمایه گذار خارجی

-ثبت نام و انجام فرآیند اخذ جواز تاسیس، ثبت نام سامانه بهین یاب، کارا و سیتا

– تهیه طرح توجیهی برای ثبت اختراع و پارک های علم و فناوری

– طراحی و اجرای پروژه های صنعتی

منتظر شما هستیم…

درخواست تهیه بیزینس پلن

02191301868 - 09136717173

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
خانه