طرح توجیهی تولید و مونتاژ پهباد

 

پهباد در طرح توجیهی تولید و مونتاژ پهباد

پهباد، یک ابزار جالب با قابلیت کنترل از راه دور است. واژه‌ی پهباد برگرفته شده از عبارت «پرنده‌ی هدایت پذیر از دور» می‌باشد. بنابراین می‌توان گفت که پهباد، یک دستگاه با قابلیت پرواز است که از راه دور می‌توان آن را کنترل و هدایت نمود.

 

کاربرد پهباد در طرح توجیهی تولید و مونتاژ پهباد

پهبادها را می‌توان برای موارد مختلفی استفاده کرد. جاسوسی کردن، عکس‌برداری و … از رایج‌ترین کاربردهایی هستند که از این وسیله انتظار می‌رود. در اصل پهبادها را برای اتومات کردن کارها می‌سازند. یعنی می‌توان از پهباد، رفتاری مشابه با ربات‌ها را انتظار داشت. به عبارت دیگر، این دستگاه می‌تواند جایگزین نیروی انسانی باشد. برخی از مهم‌ترین کاربردهای پهباد در ادامه لیست شده‌اند.

  • کاربردهای مخابراتی
  • ناوبری
  • هواشناسی
  • جغرافیایی
  • جاسوسی
  • بررسی و شناسایی حوادث و پشتیبانی
  • کاربردهای ترابری و حمل
  • کاربردهای امداد، اوراژانس و پزشکی
  • زمینه ی نظامی و حمله
  • زمینه ی تجاری

 

انواع پهباد در طرح توجیهی تولید و مونتاژ پهباد

پهبادها می‌توانند بر حسب سایز خود در سه گروه پهبادهای مینیاتوری، پهبادهای کوچک و پهبادهای سنگین قرار بگیرند. هر یک از این سایزها، کاربرد خاص خود را دارد. به عنوان مثال، روشن است که برای کاربردهای جاسوسی باید از انواع پهبادهای مینیاتوری استفاده شود.

دسته‌بندی دیگری که می‌توان برای انواع پهبادها در نظر گرفت، بر اساس بال پهباد است. به این صورت که پهبادها در دو گروه بال ثابت و بال ملخی جای داده می‌شوند. روشن است که پهباد با بال ثابت، ساختمانی شبیه به هواپیما دارد. این در حالی است که پهباد با بال ملخی، چیزی شبیه به چرخبال خواهد بود.

 

تولید پهباد در طرح توجیهی تولید و مونتاژ پهباد

برای تولید پهباد، بر حسب کاربردی که مد نظر است به فاکتورهای مختلفی توجه می‌شود. در لیست زیر، مهم‌ترین پارامترهای تولید پهباد بیان شده است.

  • سرعت پهباد
  • مدت پرواز پهباد
  • اطمینان پذیری
  • کیفیت ارتباط با سامانه‌های ارتباطی
  • توانایی فیزیکی پهباد
  • برد پرواز پهباد

 

این پارامترها برحسب کاربرد مورد انتظار، متغیر است. به عنوان مثال، برای پهباد جاسوسی، وضعیت ارتباطی بسیار اهمیت دارد. چرا که از محل اصلی باید پهباد را کنترل و شنود نمود.

 

پهباد کشاورزی، یکی از نمونه‌های رایج و کاربردی در طرح توجیهی تولید و مونتاژ پهباد

پهبادهای کشاورزی، یکی از انواع رایج و کاربردی برای این محصول به شمار می‌آیند. این هواپیماهای بدون سرنشین، کمک فراوانی به کشاورزان کرده‌اند. پهبادهای این حوزه، به تولید یک محصول باکیفیت‌تر، کارآمدتر و اقتصادی‌تر کمک خواهد کرد. به عنوان مثال، این پهبادها قادر هستند اطلاعات دقیق را به کشاورزان ارائه دهند که در هزاره‌های گذشته، چنین چیزی هرگز وجود نداشته است. بنابراین با نقشه‌های به دست آمده از دوربین‌های این پهبادها، کشاورزات می‌توانند محل‌های آفت خورده، دچار تنش شده و … را تشخیص داده و بدون نیاز به سرکشی، به مزرعه رسیدگی نماید.

پاشش کودهای شیمیایی و سموم یکی دیگر از کاربردهایی است که می‌توان از پهبادهای کشاورزی، انتظار داشت. روشن است که توانایی پهباد برای سم‌پاشی، به نسبت توانایی نیروی انسانی بسیار بالاتر و دقیق‌تر خواهد بود. بنابراین با کمک این پهبادها، در مدت زمان کم‌تر، می‌توان مزارع وسیع‌تری را سم‌پاشی نموده و رسیدگی کرد.

 

وضعیت واحدهای فعال در تولید و مونتاژ پهباد در طرح توجیهی تولید و مونتاژ پهباد

در ایران، دو دو استان خراسان رضوی و گلستان، خط تولید و مونتاژ پهبادهای کشاورزی راه‌اندازی شده است. تعداد واحد پهباد تولید شده در استان گلستان، ۵۰۰ عدد دستگاه و در استان خراسان رضوی، ۱۵ عدد دستگاه می‌باشد.

 

خلاصه طرح توجیهی تولید و مونتاژ پهباد کشاورزی

ظرفیت تولید سالیانه ۴۵۰ دستگاه

نرخ برابری دلار ۳۰۰۰۰ تومان

مساحت زمین مورد نیاز ۱۵۰۰ متر مربع

زیربنای کل ۸۰۰ متر مربع

تعداد نیروی انسانی مورد نیاز ۱۶ نفر

میزان سرمایه گذاری ثابت ۱۳ میلیارد تومان

ارزش تجهیزات و ماشین آلات ۶ میلیارد تومان

نرخ بازده داخلی ۳۶ درصد

 

این مطلب در جهت آگاهی نسبی سرمایه گذار با طرح توجیهی تولید پهباد نوشته شده است و ارقام سرمایه گذاری تقریبی است.

استفاده از کلیه مطالب این سایت برای عموم آزاد می باشد، فقط در راستای حفظ زحمات تیم تولید محتوی ما خواهشمندیم در صورت برداشت از این محتوی لینک ما را درج نمایید.

درخواست تهیه بیزینس پلن

02191301868 - 09136717173

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
خانه