طرح توجیهی تولید پودر مس و روی

علم متالوژی در طرح توجیهی تولید پودر مس و روی

فلز، یکی از مهم‌ترین عناصر روی کره‌ی زمین است. پایه‌های علم متالوژی با شناخت همین عنصر ایجاد شده است. در صنعت متالوژی، مواد معدنی از سنگ معدن و سایر کانی‌ها استخراج خواهد شد. سپس مواد استخراج شده ذوب شده، تصفیه گردیده و در نهایت به شکل شمش درمی‌آید. این مجموعه فرآیندها کمک می‌کند تا خواص فلزات بهبود پیدا کرده و آن‌ها قابلیت شکل‌گیری به دست آورند.

متالوژی پودر در طرح توجیهی تولید پودر مس و روی

علم متالوژی کم‌کم رشد بیش‌تری پیدا کرد. یعنی روش‌های بهتری اختراع شد تا روی فلزات کار کنند و خواص آن را بهبود ببخشند. در علم متالوژی امروزی، دو شاخه‌ی کلی دیده می‌شود که عبارتند از: متالوژی صنعتی و متالوژی استخراجی.

متالوژی پودر به شاخه‌ی صنعتی این علم باز می‌گردد. در گرایش صنعتی، هدف این است که روی فلزات کار کنیم تا مصنوعات مختلفی تولید شود. این کار می‌تواند با متالوژی پودر، جوشکاری یا ماشین کاری روی فلزات انجام شود.

در متالوژی پودر، در حقیقت آن‌چه از فلز به دست می‌آید، به شکل پودر است. پودر برای ساخت قطعات مختلف، به کار می‌رود. به این صورت که پودر فلز تحت فشار قرار می‌گیرد. این پودرها تحت عملیات تف جوشی قرار می‌گیرند تا زمانی که به فرم دلخواه تبدیل شود. 

مواد اولیه تولید پودر مس و روی در طرح توجیهی تولید پودر مس و روی

آن‌چه برای تولید پودر مس و روی نیاز داریم، پودر فولاد، پودر آلومینیوم و هم‌چنین پودر فلزات رنگین است.

ماشین آلات و تجهیزات لازم برای تولید پودر مس و روی در طرح توجیهی تولید پودر مس و روی

  • کوره
  • ماشین‌های پرس هیدرولیک
  • ماشین تراش
  • دریل
  • سنگ مغناطیس
  • فرز
  • قالب
  • تجهیزات کنترل کیفیت و تست محصول

محصول قابل تولید از پودر مس و روی در طرح توجیهی تولید پودر مس و روی

برای این‌که بتوان از پودر مس و روی، یک محصولی را تولید نمود؛ باید پودرهای عناصر مختلف را با هم ترکیب کرد.

در مرحله‌ی بعد، مخلوط به دست آمده داخل قالب ریخته می‌شود و فشرده می‌گردد.

سپس قطعه‌ی خامی که در قالب به فرم اولیه‌ی خود رسیده است، در کوره‌ی مخصوص، تحت حرارت قرار می‌گیرد. به این ترتیب ذرات پودر به هم می‌چسبند.

اهمیت محصولات قابل تولید از پودر مس و روی در طرح توجیهی تولید پودر مس و روی

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی شرح داده شد، متالوژی پودر یک روش است که می‌توان قطعات فلزی مختلفی را تولید نمود. اساس این روش، با فشردن مواد پودری به فرم مورد نظر انجام می‌گیرد. از این شیوه (متالوژی پودری) در ساخت و تولید قطعات صنعت خودروسازی و ماشین آلات مختلف، استفاده می‌شود. 

قطعات و محصولات ساخته شده بر طبق متالوژی پودر، چگالی بالایی دارند. با توجه به ساختار متخلخل در این قطعات، فشار بالا در روند تولید، چگالی آن را افزایش خواهد داد. این افزایش چگالی، بر روی خواص مکانیکی محصول تأثیر می‌گذارد. هم‌چنین وجود این تخلخل‌ها در ساختار این محصولات، استحکام بیش‌تری را به ارمغان خواهد آورد.

کاهش هزینه‌های ماشین کاری، کاهش مقدار ماده‌ی اولیه‌ی مورد نیاز، کاهش وزن نهایی محصول و … از دیگر ویژگی‌های محصولات به دست آمده از روش متالوژی مواد می‌باشد. این ویژگی‌ها سبب شده است تا این روند تولید در کشورهایی مانند آمریکا، ژاپن و اروپا، رو به افزایش رود.

کد آیسیک طرح توجیهی تولید پودر مس و روی در طرح توجیهی تولید پودر مس و روی

آیسیک سرواژه‌ی عبارت international Standard Industrial Classification به معنای سیستم ین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع است. کد آیسیک یک کد است که به منظور تعیین هویت هر کالا، به آن اختصاص داده می‌شود.

کد آیسیک اختصاص داده شده برای تولید پودر مس برابر با ۲۷۲۰۱۳۱۳ 

کد آیسیک اختصاص داده شده برای تولید پودر روی برابر با ۲۷۲۰۱۳۱۵

می‌باشد. هم‌چنین کد آیسیک مجزایی برای تولید پودر فولاد، پودر آلومینیوم، فلزات رنگین، فلزات غیرآهنی، آهن و … در نظر گرفته می‌شود.

این مطلب در جهت آگاهی نسبی سرمایه گذار با طرح توجیهی تولید پودر مس و روی نوشته شده است و ارقام سرمایه گذاری تقریبی است.

استفاده از کلیه مطالب این سایت برای عموم آزاد می باشد، فقط در راستای حفظ زحمات تیم تولید محتوی ما خواهشمندیم در صورت برداشت از این محتوی لینک ما را درج نمایید.

 باسپاس

درخواست تهیه بیزینس پلن

02191301868 - 09136717173

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
خانه