طرح توجیهی تولید پیچ و مهره

طرح توجیهی تولید تولید پیچ و مهره به بررسی تولید این محصول پرداخته است. در تمامی صنایع و تقریبا در هر وسیله و ابزاری کاربرد فراوان پیچ و مهره قابل مشاهده است. اساسا پیچ و مهره را می‌توان از فلزاتی چون فولاد و آهن و یا جتی چوب تولید کرد.

پیچ و مهره چیست و چه کاربردی دارد؟

طرح توجیهی تولید پیچ و مهره به بررسی تولید این محصول پرداخته است. در تمامی صنایع و تقریبا در هر وسیله و ابزاری کاربرد فراوان پیچ و مهره قابل مشاهده است. اساسا پیچ و مهره را می‌توان از فلزاتی چون فولاد و آهن و یا جتی چوب تولید کرد. پیچ و مهره های فلزی اساسا برای ایجاد اتصالات جداشدنی در قطعات فلزی خودروهای سبک و سنگین، ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی، صنایع نفت و پتروشیمی، صنعت ساختمان و صنایع ساخت ماشین‌آلات صنعتی، همچنین تولیدات وسایل چوبی و فلزی و موارد بیشمار دیگر کاربرد دارند.

به جرات می‌توان گفت که هنوز هیچ جایگزین مناسبی برای پیچ و مهره ابداع نشده است. پیچ و مهره‌ها باید طوری طراحی و تولید شوند که استحکام مقاومتی و کششی بالایی داشته باشند و در برابر فشار و بارهای ضربه‌ای و برشی مقاوم باشند.

انواع پیچ و مهره

به دلیل کاربرد فراوان پیچ و مهره‌ها، این قطعات کوچک اما کلیدی انواع و اقسام محتلفی دارند، از جمله:

  • پیچ‌های صنعتی عمومی
  • پیچ‌های صنعتی تخصصی
  • پیچ‌های مورد استفاده در صنایع خودرو
  • پیچ‌های ریز
  • پیچ‌های خودکار (پیچ بدون مهره)
  • پیچ‌های خاص
  • پیچ و مهره‌های مورد استفاده در امور پزشکی و ارتوپدی (که در بدن انسان به کار می‌روند)

از لحاظ هندسی نیز پیچ‌ها به انواع مربعی، شش ضلعی و گرد، پیچ عدسی، پیچ آلن، پیچ تخت، نیم گرد، مخروطی و غیره تقسیم می‌شوند. مهره‌ها نیز به انواع پرچی، آجدار، فلنجی یا واشردار، خروسکی یا بالدار و غیره تقسیم بندی می‌شوند.

 طرح توجیهی تولید پیچ و مهره

فرآیند تولید پیچ و مهره

ماشین آلاتی که برای تولید پیچ و مهره به کار می‌روند شامل دستگاه‌های کلاف بازکن، مفتول‌های فلزی، دستگاه کشش، سیستم‌های آنیلینگ و شستشوی  مفتول‌های فلزی متفاوت، کله تراشی و فورج سرد و گرم، دستگاه‌های تراش و آبکاری بدنه خارجی پیچ و مهره می‌شوند. همچنین، قالب‌های متعدد به همراه سیستم بسته بندی کالا از دیگر الزامات فرآیند تولید پیچ و مهره هستند.

ماده اولیه برای تولید پیچ و مهره فولاد است که بنابر نیاز و نوع کاربرد، آلیاژ و آنالیز شیمیایی آن تغییر می‌کند. در فرآیند تولید پیچ و مهره، ابتدا مفتول‌های فولادی به مدت 30 ساعت در یک محلول حرارت داده می‌شوند. بعد خارج شدن از محلول گرم، در داخل محلول اسید سولفوریک قرار می‌گیرند تا ذرت زنگ زده جدا شوند. سپس این مفتول در محلول فسفات قرار داده می‌شود تا کمی فسفاته شود و دیگر دچار زنگ زدگی نشود. در مرحله بعد، این مفتول روغن اندود می‌شود تا شکل دهی آن راحت‌تر انجام گیرد.

شکل دهی مفتول با سیستم فورج و با دستگاه‌ها و ماشین آلات خاص، در طی چند مرحله انجام می‌گیرد. سپس پیچ و مهره‌های تولید شده در کوره‌ای با حرارت 870 درجه گرما می‌بینند و بلافاصله سرما داده می‌شوند تا مقاومت و استحکام بیشتری پیدا کنند. در اینجا پیچ و مهره‌ها هنوز ترد و شکننده هستند. بنابراین، مجدد حرارت می‌بینند تا سخت و محکم شوند. در نهایت محصول تولید شده مورد آزمایش قرار می‌گیرد و مقاومت کششی و سختی آن‌ها بررسی می‌شود.

چرا طرح توجیهی تولید پیچ و مهره مهم است؟

همان طور که ملاحظه می‌کنید پیچ و مهره انواع گوناگونی دارند و کاربرد آن‌ها بسیار زیاد است. از طرفی به دلیل گسترش بخش تولید در کشور ما نیاز به این قطعات رو به افزایش است. البته وجود محصولات وارداتی از چین، هند و ترکیه، تولیدکنندگان داخلی را ملزم می‌کند تا محصولات باکیفیت‌تری تولید کنند. همچنین، قیمت مواد اولیه مثل فولاد، چالش بزرگی برای تولیدکنندگان پیچ و مهره محسوب می‌شود که باید به درستی مدیریت شود.

کد آیسیک و کد تعرفه گمرکی مرتبط با تولید پیچ و مهره

کد آیسیک (ISIC)  یا طبقه بندی استانداردهای بین المللی صنایع یک روش ساده و دقیق کدگذاری است که از طریق آن می‌توان اطلاعاتی نظیر هویت کالا، قطعات، مواد، مدارک و اموال را تعیین و تایید کرد. کد آیسیک مرتبط با تولید پیچ و مهره به شرح زیر است:

انواع پیچ فولادی: 2899412327

انواع پیچ و مهره: 2899312325

انواع مهره فولادی ساده کربنی: 2899512451

برای تعیین جایگاه یا ترخیص کالا از گمرک نیز نیاز به کد تعرفه گمرکی است. کد تعرفه گمرکی مرتبط با تولید پیچ و مهره به این شرح است:

سایر پیچ ها و پیچ های مهره خور با مهره‌ها یا واشرهای مربوط – سایر: 73181590

مهره پیچ بزرگ – سایر: 73181190

خلاصه گزارش سرمایه گذاری طرح توجیهی تولید پیچ و مهره

  • ظرفیت تولید سالانه: 300 تن
  • مساحت زمین موردنیاز: 2500 متر مربع
  • زیربنای کل: 800 متر مربع
  • نیروی انسانی لازم: 18 نفر
  • میزان سرمایه گذاری ثابت: 0.2 میلیون دلار
  • ارزش ماشین آلات و تجهیزات: 0.05 میلیون دلار
  • نرخ بازده داخلی در سال مبنا: 32 درصد
  • نرخ برابری دلار: 50000 تومان

 طرح توجیهی تولید پیچ و مهره

 

چگونه طرح توجیهی تولید پیچ و مهره تهیه کنیم؟

اگر می‌خواهید به صورت کاملا حرفه‌ای یک طرح توجیهی تولید پیچ و مهره تهیه کنید، کارشناسان ما در شرکت طرح نویس آماده ارائه خدمات به شما عزیران هستند.

بخشی از خدمات شرکت طرح نویس در این حوزه عبارتند از:

-انجام مطالعات امکان سنجی و بازاریابی برای محصولات و خدمات

-بررسی پتانسیل صادراتی و شناسایی بازار محصولات صنعتی

-انجام طرح های توجیهی برای استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان

-انجام طرح های توجیهی به منظور جذب سرمایه گذار خارجی

-ثبت نام و انجام فرآیند اخذ جواز تاسیس، ثبت نام سامانه بهین یاب، کارا و سیتا

– تهیه طرح توجیهی برای ثبت اختراع و پارک های علم و فناوری

– طراحی و اجرای پروژه های صنعتی

منتظر شما هستیم…

درخواست تهیه بیزینس پلن

02191301868 - 09136717173

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
خانه