طرح توجیهی تولید کلاژن خوراکی

کلاژن در طرح توجیهی تولید کلاژن خوراکی

کلاژن یکی از انواع پروتئین‌های بدن ماست. این نوع پروتئین، در حقیقت فراوان‌ترین پروتئینی است که در سراسر بدن ما یافت می‌شود. کلاژن در بدن، مانند یک چسب عمل می‌کند! شاید جالب باشد که بدانید واژه‌ی کلاژن یک کلمه‌ی اصالتاً یونانی به معنای چسب می‌باشد. یعنی تمام بافت‌های پیوندی، استخوان، عضله، تاندون‌ها و رباط‌های بدن حاوی این ماده هستند و کلاژن است که اجزای بدن را به هم متصل نگه می‌دارد.

احتمالاً پروتئین کلاژن در پوست را می‌شناسید. خاصیت ارتجاعی پوست به علت حضور این پروتئین (در کنار الاستین) باز می‌گردد. کلاژن مانع از ایجاد چین و چروک در پوست می‌شود.

کلاژن خوراکی در طرح توجیهی تولید کلاژن خوراکی

اگر سری به داروخانه‌ها و فروشگاه‌های محصولات دارویی بزنید، متوجه خواهید شد که بخش عظیمی از این مکمل‌های تقویتی دارویی به مکمل‌های کلاژن خوراکی اشاره می‌کند.

هم‌چنین مواد غذایی زیادی هستند که می‌توانند برای کلاژن‌سازی و تزریق کلاژن، کمک مؤثری به بدن انسان داشته باشند. موادی مانند گوشت‌های قرمز، ماهی، تخم مرغ، مغزهای خام و … یکی از بهترین منابع غذایی برای کلاژن هستند.

دلایل نیاز به مصرف کلاژن خوراکی در طرح توجیهی تولید کلاژن خوراکی

تا به این‌جای مطلب، احتمالاً با کلاژن و ویژگی‌های خاص آن آشنا شده‌اید. با افزایش سن، تولید کلاژن در بدن کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل است که افرادی که در میان‌سالی و پیری قرار می‌گیرند، پوست چروک‌تری خواهند داشت. البته مواردی مانند آفتاب، آلودگی، مصرف سیگار و … نیز می‌توانند در روند تخریب این پروتئین بسیار مؤثر باشند.

با توجه به این موضوع، می‌توان دریافت که مصرف کلاژن خوراکی برای جایگزینی آن در مواقع کاهش تولید آن در بدن، بسیار مهم و الزامی خواهد بود.

فواید مصرف کلاژن در طرح توجیهی تولید کلاژن خوراکی

تمام مزیت مصرف کلاژن خوراکی، در پوست و کاهش خطوط چروک آن خلاصه نخواهد شد. در ادامه، برخی از مهم‌ترین فواید مصرف کلاژن‌های خوراکی را ذکر کرده‌ایم.

  • بهبود سلامت پوست اعم از کاهش چروک‌ها، افزایش انعطاف‌پذیری و آب‌رسانی به پوست
  • ترمیم زخم و کمک به متوقف شدن خونریزی
  • کمک به بهبود درد مفاصل و کاهش ورم مفصلی
  • جلوگیری از تحلیل استخوان‌ها
  • تقویت حجم عضلات
  • تقویت سلامت قلب و کاهش بیماری‌های قلبی
  • کمک به استحکام مو و ناخن
  • سلامت روده‌ها
  • و …

انتخاب کلاژن خوراکی مناسب در طرح توجیهی تولید کلاژن خوراکی

همان‌طور که اشاره کردیم، کلاژن به صورت طبیعی در برخی از مواد غذایی موجود است. به علاوه این‌که در داروخانه‌ها می‌توان به انواع مختلفی از مکمل‌های کلاژن دسترسی داشت. سؤالی که اکنون مطرح می‌شود این است که کدام نوع کلاژن خوراکی را مصرف کنیم؟ آیا مصرف مواد غذایی حاوی کلاژن انتخاب بهتری هستند؟ آیا مکمل‌های کلاژن خوراکی تأثیری دارند؟ در ادامه، به این موضوع پرداخته‌ایم.

برطبق آن‌چه که ما همواره شنیده‌ایم، توصیه‌ی متخصصین بر داشتن یک سبک زندگی و تغذیه‌ای سالم می‌باشد. هر اندازه که مواد غذایی سالم‌تری در برنامه‌ی غذایی شخص گنجانده شود، شخص پوست و بدن سالم‌تری خواهد داشت.

البته برخی از افراد اعتقاد دارند که مصرف مکمل‌های خوراکی کلاژن، می‌تواند آثار زیان‌بار داشته باشد که آن را به وجود سموم خاص در این مکمل‌ها نسبت می‌دهند.

کد آیسیک تولید کلاژن خوراکی در طرح توجیهی تولید کلاژن خوراکی

آیسیک سرواژه‌ی عبارت international Standard Industrial Classification به معنای سیستم ین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع است. کد آیسیک یک کد است که به منظور تعیین هویت هر کالا، به آن اختصاص داده می‌شود.

کد اختصاص داده شده برای تولید کلاژن خوراکی برابر با ۱۵۴۹۴۱۲۶۹۳ می‌باشد.

کد تعرفه گمرکی تولید کلاژن خوراکی در طرح توجیهی تولید کلاژن خوراکی

کد تعرفه‌ی گمرکی کد دیگری ایت که به صورت عددی به هر کالا تخصیص داده می‌شود. با استفاده از این کد می‌توان جایگاه کالا را در ترخیص آن از گمرک شناسایی کرد. به عبارت دیگر، این کد تعرفه گمرکی و میزان حق قابل پرداخت برای ترخیص کالا از گمرک را تعیین می‌نماید.

با جست‌وجو در اطلاعات گمرک، متوجه شده‌ایم که تا به امروز، کدی برای تعرفه گمرکی به این ماده اختصاص داده نشده است. بنابراین می‌توان گفت که میزان صادرات و واردات این کالا، نامعین می‌باشد.

خلاصه طرح توجیهی تولید کلاژن خوراکی

ظرفیت ۱۵۰۰ تن

نرخ برابری دلار ۲۶۰۰۰ تومان

مساحت زمین ۲۵۰۰ متر مربع

زیربنای کل ۸۰۰ متر مربع

تعداد نیروی انسانی مورد نیاز ۲۰ نفر

میزان سرمایه گذاری ثابت ۲۲ میلیار تومان

ارزش تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز ۱۲ میلیارد تومان

نرخ بازده داخلی ۴۰ درصد

این مطلب در جهت آگاهی نسبی سرمایه گذار با طرح توجیهی تولید کلاژن خوراکی نوشته شده است و ارقام سرمایه گذاری تقریبی است.

استفاده از کلیه مطالب این سایت برای عموم آزاد می باشد، فقط در راستای حفظ زحمات تیم تولید محتوی ما خواهشمندیم در صورت برداشت از این محتوی لینک ما را درج نمایید.

درخواست تهیه بیزینس پلن

02191301868 - 09136717173

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
خانه