طرح توجیهی تولید کپسول دمنوش گیاهی

دمنوش گیاهی در طرح توجیهی تولید کپسول دمنوش گیاهی

دمنوش نوعی نوشیدنی است. این نوشیدنی سالم و پرطرفدار از دم کردن گیاهان دارویی مختلف به دست می‌آید. از آن‌جایی که گیاهان دارویی خواص درمانی دارند، لذا مصرف دمنوش‌ها باید با احتیاط صورت پذیرد. به عبارت بهتر، مصرف دمنوش گیاهی بدون آگاهی از ویژگی‌های آن، می‌تواند خطراتی را برای فرد به دنبال داشته باشد.

بالاخره با توجه به افزایش سطح آگاهی انسان‌ها و اهمیت ویژه‌ی آن‌ها برای ایجاد یک سبک زندگی سالم، تغذیه‌ی سالم و در نتیجه حضور دمنوش گیاهی در رژیم غذایی آن‌ها یک گزینه‌ی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

انواع دمنوش گیاهی در طرح توجیهی تولید کپسول دمنوش گیاهی

دمنوش‌ها را در حالت کلی در چهار حالت می‌توان تهیه و مصرف نمود. این چهار روش از انواع دمنوش‌ها شناخته می‌شود که عبارتند از:

  • جوشانده یا دمجوش گیاهی
  • خیسانده گیاهی
  • دم کرده یا دمنوش گیاهی
  • کپسول دمنوش گیاهی

هرکدام از این انواع دمنوش‌های گیاهی، طرفداران خاص خود را دارد. در ادامه با نوع چهارم از انواع دمنوش‌های گیاهی بیش‌تر آشنا خواهید شد.

کپسول دمنوش گیاهی در طرح توجیهی تولید کپسول دمنوش گیاهی

همان طور که در بخش‌های قبلی گفتیم، کپسول دمنوش یکی از انواع این نوشیدنی است که به راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش، کپسول‌های آماده از بازار خریداری شده و بعد از قرار گرفتن در دستگاه، قابل مصرف خواهد بود. 

مهم‌ترین مزیت‌های کپسول دمنوش گیاهی را می‌توان در چهار مورد خلاصه کرد که در ادامه به آن‌ها پرداخته شده است.

  • کپسول دمنوش گیاهی کاربرد آسانی دارد.
  • دمنوش را با استفاده از کپسول‌های آماده به سرعت می‌توان تهیه نمود.
  • خواص دارویی گیاه مورد نظر برای تهیه‌ی کپسول دمنوش گیاهی از آن، کاملاً حفظ می‌گردد.
  • حمل و نقل و دسترسی به این محصول بسیار ساده خواهد بود.

استفاده از کپسول دمنوش گیاهی در طرح توجیهی تولید کپسول دمنوش گیاهی

برای استفاده از کپسول دمنوش گیاهی، باید دستگاه نسپرسو داشته باشیم! این دستگاه‌ها با کمک کپسول‌های دمنوشی، به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن، به شما یک فنجان دمنوش می‌دهند. البته بهتر است طرز کار دستگاه را به خوبی یاد بگیرید و سپس دمنوش را آماده کنید!

تولید کپسول دمنوش گیاهی در طرح توجیهی تولید کپسول دمنوش گیاهی

با توجه به مزایای گفته شده برای انواع دمنوش‌هایی که به شکل کپسولی به مصرف می‌رسند، بازار بسیار خوبی برای این محصول ایجاد شده است. بنابراین، ساخت و تولید کپسول دمنوش گیاهی بسیار توجیه‌پذیر خواهد بود.

روند تولید کپسول دمنوش در طرح توجیهی تولید کپسول دمنوش گیاهی

برای تولید کپسول دمنوش گیاهی باید گیاهان دارویی مورد نظر به عنوان ماده‌ی خام اولیه و ضروری تهیه شود. این گیاهان معمولا به صورت عمده از کشاورزان و تأمین کنندگان اصلی خریداری می‌شود. نکته‌ی مهمی که در خریداری گیاهان دارویی وجود دارد این است که انتقال این مواد به کارگاه باید در زمان خنکی هوا و در کوتاه‌ترین زمان صورت پذیرد. توصیه می‌شود که خرید از تولید کنندگان با حداقل بعد مسافتی صورت پذیرد.

مرحله‌ی بعدی پس از خرید و تأمین اولیه، کنترل کیفیت خواهد بود. این فاز به منظور سورتینگ مواد اولیه و بررسی ظاهری گیاهان انجام می‌شود. تخم حشرات در گیاهان دارویی، فراوان است. که در این فاز، با کمک باینو کولر، جداسازی خواهد شد.

گیاهان سالم و جدا شده، به فاز بعدی، یعنی شست‌ و شو خشک کردن می رسند. برگ گیاهان باید به خوبی شست و شو داده شده و سپس با کمک خشک کن، خشک شوند. خشک کردن گیاهان دارویی بایستی در شرایط خاص انجام گیرد تا خواص دارویی گیاه از بین نرود. به طور مثال گفته می‌شود که خشک کردن باید دور از نور مستقیم خورسید و در محدوده‌ی دمایی ۳۰ تا ۳۵ درجه‌ی سیلسیوس باشد.

گیاهان دارویی خشک شده را وارد مرحله‌ی بوجاری می‌کنند. در این مرحله، گیاهان روی نوار نقاله‌ای در جریان وزش باد قرار می‌گیرند. این فاز کمک می‌کند تا خاک گیاهان جداسازی شود. 

سپس با الک‌های لرزان، مش و جداسازی یا سورتینگ گیاه دارویی انجام می‌گیرد. گیاهان دارویی خارج شده از مش‌های با درشتی بالاتر از ۵ میلی‌متر، برای دمنوش مناسب هستند. انواع کوچک‌تر نیز می‌توانند برای تولید چاشنی‌ها مورد استفاده قرار بگیرند.

گیاهان خارج شده از ابعاد ۵ میلی‌متر و بزرگ‌تر که برای دمنوش مناسب‌اند، باید در خط فرمولاسیون قرار بگیرند. این خط تحت نظارت متخصص صورت می‌گیرد. متخصص، با آگاهی قبلی، ترکیب معینی از گیاهان دارویی را تعیین می‌نماید. این ترکیب برای یک هدف خاص (مثلاً افزایش انرژی، کاهش فشار خون و …) مناسب می‌باشد.

در فاز نهایی، ترکیبات باید در ظرف‌های مخصوص کپسولی بسته‌بندی شوند. این کپسول‌ها در دستگاه نسپرسو ساز، یک دمنوش بی‌نظیر را تحویل خواهد داد.

کد آیسیک تولید کپسول دمنوش گیاهی در طرح توجیهی تولید کپسول دمنوش گیاهی

آیسیک سرواژه‌ی عبارت international Standard Industrial Classification به معنای سیستم ین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع است. کد آیسیک یک کد است که به منظور تعیین هویت هر کالا، به آن اختصاص داده می‌شود.

دمنوش گیاهی ۱۵۴۹۴۱۲۳۲۶

دمنوش میوه‌ای ۱۵۴۹۴۱۲۳۲۷

دمنوش مخلوط میوه‌ای – گیاهی ۱۵۴۹۴۱۲۳۲۸

کد تعرفه گمرکی تولید کپسول دمنوش گیاهی در طرح توجیهی تولید کپسول دمنوش گیاهی

کد تعرفه‌ی گمرکی کد دیگری است که به صورت عددی به هر کالا تخصیص داده می‌شود. با استفاده از این کد می‌توان جایگاه کالا را در ترخیص آن از گمرک شناسایی کرد. به عبارت دیگر، این کد تعرفه گمرکی و میزان حق قابل پرداخت برای ترخیص کالا از گمرک را تعیین می‌نماید.

با جست‌وجو در اطلاعات گمرک، متوجه شده‌ایم که تا به امروز، کدی برای تعرفه گمرکی به این ماده اختصاص داده نشده است. بنابراین می‌توان گفت که میزان صادرات و واردات این کالا، نامعین می‌باشد.

این مطلب در جهت آگاهی نسبی سرمایه گذار با طرح توجیهی تولید کپسول دمنوش گیاهی نوشته شده است و ارقام سرمایه گذاری تقریبی است.

استفاده از کلیه مطالب این سایت برای عموم آزاد می باشد، فقط در راستای حفظ زحمات تیم تولید محتوی ما خواهشمندیم در صورت برداشت از این محتوی لینک ما را درج نمایید.

درخواست تهیه بیزینس پلن

02191301868 - 09136717173

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
خانه