طرح توجیهی تولید گلس موبایل

 مراقبت از موبایل با گلس موبایل در طرح توجیهی تولید گلس موبایل

گوشی موبایل، یکی از پرکاربردترین وسایل در این روزهاست. کم‌تر کسی را می‌توان دید که توانایی زندگی بدون گوشی همراه داشته باشد. ارتباطات و حتی بسیاری از کسب و کارها، مختص دارندگان تلفن‌های همراه هوشمند شده است. از آن‌جایی که نبودِ این وسیله می‌تواند اختلال شدیدی را در زندگی ایجاد کند، توجه و مراقبت از آن در رأس امور بسیار پراهمیت قرار می‌گیرد.

گلس موبایل یکی از وسایلی است که برای مراقبت از صفحه نمایش تلفن همراه یا موبایل استفاده می‌شود. از آن‌جایی که برای کاربر تلفن‌های همراه هوشمند (تاچ)، صفحه نمایش مهم‌ترین بخش آن است، مراقبت از صفحه نمایش نیز در اولویت قرار می‌گیرد.

گلس موبایل ایده‌آل در طرح توجیهی تولید گلس موبایل

گلس موبایل وظیفه دارد تا از صفحه نمایش تلفن همراه در برابر خط و خش، ساییدگی و ضربه، محافظت به عمل آورد. لذا باید ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی داشته باشد که این شرایط را فراهم آورد. نکته‌ی دیگری که یک گلس موبایل را به گزینه‌ی ایده‌آل تبدیل می‌کند، قابلیت‌های آن برای کارکرد با صفحه نمایش است. در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های گلس موبایل ذکر شده است.

  • شفافیت
  • نمایش وضوح صفحه نمایش
  • انعکاس نور خوب
  • عدم اختلال در نور صفحه گوشی
  • مقاومت در برابر ضربه
  • مقاومت در برابر سقوط از ارتفاع
  • مقاوم در برابر خط و خش و ساییدگی
  • پوشش کامل صفحه نمایش

انواع گلس‌ها در طرح توجیهی تولید گلس موبایل

با توجه به قابلیت و ویژگی‌هایی که از یک گلس محافظ انتظار می‌رود، گلس موبایل را در انواع مختلفی می‌سازند. گلس‌های موبایل پلاستیکی، از رایج‌ترین و البته ضعیف‌ترین انواع این محصولات هستند. گلس‌های پلاستیکی در برابر افتادن و سقوط گوشی مقاومت خوبی نخواهند داشت. البته قیمت پایین این محصولات سبب شده است تا در بازار از آن استقبال خوبی بشود. نوع دیگری از گلس‌ها نیز وجود دارند که از جنس شیشه ساخته می‌شوند. این گلس‌ها در خصوص انتقال نور و ضوح نمایشگر موبایل، بسیار قدرتمند عمل می‌کنند.

کد آیسیک تولید گلس موبایل در طرح توجیهی تولید گلس موبایل

آیسیک سرواژه‌ی عبارت international Standard Industrial Classification به معنای سیستم ین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع است. کد آیسیک یک کد است که به منظور تعیین هویت هر کالا، به آن اختصاص داده می‌شود.

کد آیسیک برای تولید محافظ صفحه نمایش تلفن همراه ۲۵۲۰۴۱۲۹۷۵

کد تعرفه گمرکی تولید گلس موبایل در طرح توجیهی تولید گلس موبایل

 کد تعرفه‌ی گمرکی کد دیگری است که به صورت عددی به هر کالا تخصیص داده می‌شود. با استفاده از این کد می‌توان جایگاه کالا را در ترخیص آن از گمرک شناسایی کرد. به عبارت دیگر، این کد تعرفه گمرکی و میزان حق قابل پرداخت برای ترخیص کالا از گمرک را تعیین می‌نماید.

با جست‌وجو در اطللاعات گمرک تا به امروز، کد تعرفه‌ی گمرکی برای این محصول اختصاص داده نشده است. بنابراین میزان واردات و صادرات این کالا نامعلوم بوده و در دسترس نیست.

ماشین آلات تولید گلس موبایل در طرح توجیهی تولید گلس موبایل

  • دستگاه برش شیشه‌ای
  • دستگاه فرز
  • دستگاه پولیش
  • ماشین تمیز کردن
  • کوره معتدل
  • دستگاه برش فیلم
  • دستگاه لمینت
  • دستگاه پاشش روغن ضد اثر انگشت

وضعیت بازار برای تولید، واردات و صادرات گلس موبایل در طرح توجیهی تولید گلس موبایل

همان‌طور که بیان شد، دستگاه تلفن همراه یا همان موبایل، از پرکاربردترین وسایل می‌باشد. بنابراین لزوم نگهداری آن یک امر مسلم خواهد بود. متأسفانه علی‌رغم اهمیت تولید لوازم جانبی محافظتی برای تلفن همراه، وضعیت تولید در ایران، چندان امیدوار کننده نیست! با توجه به مرور اطلاعات وزارت صمت، تا به امروز واحد فعالی در زمینه‌ی تولید گلس موبایل، یافت نشده است. هم‌چنین در اطلاعات گمرک نیز به دلیل نبود کد تعرفه‌ی گمرکی اختصاصی، وضعیت واردات و صادرات نامعلوم است.

خلاصه بررسی طرح توجیهی تولید گلس موبایل

ظرفیت تولید سالیانه ۵ میلیون عدد

نرخ برابری دلار ۲۳۰۰۰ تومان

مساحت زمین مورد نیاز ۱۰۰۰ متر مربع

زیربنای کل ۴۰۰ متر مربع

تعداد نیروی انسانی مورد نیاز ۲۴ نفر

میزان سرمایه گذاری ثابت ۳.۹ میلیارد تومان

ارزش تجهیزات و ماشین آلات ۶۵۰ میلیارد تومان

نرخ بازده داخلی ۴۳ درصد

این مطلب در جهت آگاهی نسبی سرمایه گذار با طرح توجیهی تولید گلس موبایل نوشته شده است و ارقام سرمایه گذاری تقریبی است.

استفاده از کلیه مطالب این سایت برای عموم آزاد می باشد، فقط در راستای حفظ زحمات تیم تولید محتوی ما خواهشمندیم در صورت برداشت از این محتوی لینک ما را درج نمایید.

 

درخواست تهیه بیزینس پلن

02191301868 - 09136717173

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
خانه