طرح توجیهی راه‌اندازی تعمیرگاه ماشین آلات سنگین

ماشین آلات سنگین
ماشین آلات سنگین

ماشین آلات سنگین در طرح توجیهی راه‌اندازی تعمیرگاه ماشین آلات سنگین

در پروژه‌های عمرانی مانند راه‌سازی و راه‌اندازی یک ساختمان، نیاز به ماشین آلات سنگین وجود دارد. بدون این ماشین‌ها، تقریباً انجام دادن کارهای عمرانی غیرممکن و یا دشوار خواهد شد. به عنوان مثال، بیل مکانیکی، برای گود برداری خاک کاربرد دارد. بنابراین می‌توان گفت که ماشین آلات سنگین، در صنعت عمران، یک نقش زیربنایی و مهم دارند. برخی از مهم‌ترین ماشین آلات سنگین در صنعت عمران عبارتند از: لودر، بیل مکانیکی، بلدوزر، دستگاه حفر تونل، آسفالت فرز و … .

تعمیرات ماشین آلات سنگین در طرح توجیهی راه‌اندازی تعمیرگاه ماشین آلات سنگین

از طرف دیگر، با گذشت زمان و کار کردن این ماشین آلات، دچار استهلاک خواهند شد. مانند هر وسیله‌ی دیگری ممکن است بخش یا بخش‌هایی از آن از کار افتاده و تخریب گردند. لذا نیاز است تا برای تعمیرات این ماشین آلات، اندیشه‌ای شود. تعمیرات ماشین آلات سنگین از جنبه‌های مختلفی حائز اهمیت است. به عنوان مثال عدم توجه به این موضوع می‌تواند سبب افزایش سرسام‌آور هزینه‌های یک پروژه‌ی عمرانی و حتی تعطیل شدن آن گردد.

به غیر از استهلاک معمولی در ماشین آلات سنگین، مسائل ایمنی و لزوم کنترل آن سبب می‌گردد تا راه‌اندازی تعمیرگاه برای ماشین آلات سنگین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد. عدم توجه به موضوع ایمنی در ماشین آلات سنگین (و البته به طور کلی هر وسیله‌ای) سبب تلفات و وارد شدن خسارات زیادی خواهد شد.

سرویس ماشین آلات سنگین در طرح توجیهی راه‌اندازی تعمیرگاه ماشین آلات سنگین

موضوعی که در میان بیش‌تر افراد جا افتاده است، این است که تا زمانی که مشکل و عدم صحت عملکرد در ماشین آلات رؤیت نشود، نیازی به سرویس دوره‌ای آن نیست! این در حالی است که چکاپ منظم و اطمینان از صحت عملکرد ماشین آلات، حتی در صورت عدم بروز مشکل، یک اصل ضروری و مهم به شمار می‌آید. این کار کمک می‌کند تا قطعات در حال فرسودگی، به سرعت شناسایی شده و پروژه، دچار معطلی نشود.

موضوع دیگری که در سرویس ماشین آلات سنگین فراهم می‌شود، عدم گسترش آسیب به سایر قطعات در سیستم است. همان‌طور که می‌دانید نقص در عملکرد و نبود یک قطعه در سیستم منجر به از کار افتادن تمامی سیستم و اختلال در عملکرد کل سیستم خواهد شد. بنابراین با سرویس دوره‌ای ماشین آلات سنگین، قطعه‌ی در حال خراب شدن، شناسایی شده و پیش از آن که به عملکرد آن صدمه‌ای وارد شود، تعویض و جایگزین خواهد شد.

اهمیت راه‌اندازی تعمیرگاه ماشین آلات سنگین در طرح توجیهی راه‌اندازی تعمیرگاه ماشین آلات سنگین

همان‌طور که اشاره کردیم، ماشین آلات سنگین نقش بسیار مهمی را در خصوص پروژه‌های عمرانی ایفا می‌کنند. به طوری که نبود و عدم صحت عملکرد این ماشین‌ها، سبب بروز مشکلات مهم و جدی در این زمینه خواهد شد و گاه منجر به توقف پروژه‌ی عمرانی می‌گردد. 

راه‌اندازی تعمیرگاه ماشین آلات سنگین می‌تواند حرکت مهم و اساسی به قصد کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از توقف پروژه‌های عمرانی گردد. به علاوه این‌که وجود این تعمیرگاه‌ها، در زمان توقف پروژه نیز بسیار تأثیرگذار است و تا حد امکان این زمان را به حداقل میزان خود می‌رساند.

خدمات قابل انجام در تعمیرگاه ماشین‌ آلات سنگین در طرح توجیهی راه‌اندازی تعمیرگاه ماشین آلات سنگین

  • تهیه‌ی قطعات یدکی
  • تعمیرات قطعات خراب شده
  • چکاپ و کنترل و اطمینان از صحت عملکرد ماشین و قطعات
  • کنترل مکانیزم قطعات ماشین آلات سنگین
  • روغن‌کاری قطعات مکانیکی و تعویض روغن در موعد مقرر
  • کاهش هزینه‌های ماشین با تعمیر قطعه‌ی خراب شده و یا تعویض همان قطعه

خلاصه طرح توجیهی راه‌اندازی تعمیرگاه ماشین آلات سنگین 

ظرفیت خدمات ۱۲۰۰ دستگاه

نرخ برابری دلار ۳۰۰۰۰ تومان

مساحت زمین مورد نیاز ۴۰۰ متر مربع

تعداد نیروی انسانی مورد نیاز ۹ نفر

میزان سرمایه‌گذاری ثابت ۵ میلیارد تومان

ارزش ماشین آلات و تجهیزات ۱.۲ میلیارد تومان

نرخ بازده داخلی در سال مبنا ۴۰ درصد

 

این مطلب در جهت آگاهی نسبی سرمایه گذار با طرح توجیهی راه‌اندازی تعمیرگاه ماشین آلات سنگین  نوشته شده است و ارقام سرمایه گذاری تقریبی است.

استفاده از کلیه مطالب این سایت برای عموم آزاد می باشد، فقط در راستای حفظ زحمات تیم تولید محتوی ما خواهشمندیم در صورت برداشت از این محتوی لینک ما را درج نمایید.

درخواست تهیه بیزینس پلن

02191301868 - 09136717173

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
خانه