طرح توجیهی تولید شیر برقی

در این مقاله به معرفی ابعاد مختلف طرح توجیهی تولید شیر برقی از حیث ضرورت تولید، الزامات تولید، مواد اولیه و معرفی ماشین آلات مربوطه و همچنین برآورد اقتصادی طرح به اجمال پرداخته شده است.

نحوه‌ی عملکرد شیرهای برقی در طرح توجیهی تولید شیر برقی

اگر الکترومغناطیس بلد باشید، درک نحوه‌ی عملکرد شیرهای برقی برایتان آسان خواهد بود. همان‌طور که در الکترومغناطیس ممکن است، با داشتن سیم پیچ و عبور جریان برق از آن، می‌توان یک آهنربای الکتریکی ساخت. و این اساس عملکرد همین شیرهای برقی است.

کنترل و قطع و وصل شدن این شیرها با نیروی مغناطیسی امکان پذیر است. به این صورت که داخل شیر، یک سلونوئید یا هسته‌ی مرکزی به همراه سیم پیچ قرار دارد. به طوری که سیم پیچ، سلونوئید را احاطه کرده است. با عبور جریان برق از درون سیم پیچ، نیروی الکترومغناطیسی ایجاد می‌شود و حرکت سلونوئید قابل کنترل خواهد بود.

ساختمان شیر برقی در طرح توجیهی تولید شیر برقی

در ساختمان شیر برقی، بخش‌های مختلفی وجود دارند. در ادامه‌ی مطلب، برخی از مهم‌ترین قطعات و قسمت‌های این شیر را بیان کرده‌ایم.

  • بدنه‌ی شیر
  • خروجی یا ورودی سیال
  • سیم پیچ
  • قاب سیم پیچ یا سلونوئید
  • محل اتصال سیم‌ها
  • سوزنی و فنر (در مرکز سلونوئید)

کاربرد شیرهای برقی در طرح توجیهی تولید شیر برقی

همان‌طور که می‌دانید، شیرها، به قصد کنترل ورود و خروج (به‌طور کلی، هدایت) سیالات استفاده می‌شوند. شیرهای برقی نیز برای قطع و وصل کردن جریان سیالات مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حالت کلی، شیرهای برقی، سرعت پاسخگویی مناسب‌تری دارند و به همین دلیل کاربرد آن‌ها توسعه پیدا کرده است. ممکن است شیرهای برقی را برای آبیاری قطره‌ای و مه پاشی نیز به کار بگیرند.

انواع شیرهای برقی در طرح توجیهی تولید شیر برقی

شیرهای برقی یا همان سلونوئید ولوها را بر اساس نحوه‌ی پاسخگویی، به دو دسته تقسیم می‌کنند. شیرهای برقی حرکت مستقیم و شیرهای برقی سروو.

شیرهای برقی حرکت مستقیم، دو حالت باز یا بسته را می‌توانند داشته باشند. 

شیرهای سروو، شدت جریان را نیز کنترل می‌کنند. به این صورت که هر چقدر شدت جریان برق در این شیرها افزایش یابد، جریان سیال نیز شدت بیش‌تری پیدا خواهد کرد.

دسته‌بندی‌های دیگری برای شیرهای برقی از نظر شکل هندسی و نوع حرکت آن‌ها ارائه شده است. به عنوان مثال، شیرهای برقی را از نظر هندسه‌ی آن‌ها می‌توان در گروه‌های شیرهای دو راهه، سه راهه و چهار راهه گروه‌بندی کرد.

کد آیسیک تولید شیر برقی در طرح توجیهی تولید شیر برقی

آیسیک سرواژه‌ی عبارت international Standard Industrial Classification به معنای سیستم ین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع است. کد آیسیک یک کد است که به منظور تعیین هویت هر کالا، به آن اختصاص داده می‌شود.

کد آیسیک برای تولید شیرآلات با مکانیزم خودکار برقی برابر است با ۲۹۱۲۵۱۲۳۹۶.

کد تعرفه گمرکی شیر برقی در طرح توجیهی تولید شیر برقی

کد تعرفه‌ی گمرکی کد دیگری ایت که به صورت عددی به هر کالا تخصیص داده می‌شود. با استفاده از این کد می‌توان جایگاه کالا را در ترخیص آن از گمرک شناسایی کرد. به عبارت دیگر، این کد تعرفه گمرکی و میزان حق قابل پرداخت برای ترخیص کالا از گمرک را تعیین می‌نماید.

با جست‌وجو در اطلاعات گمرکی، تعرفه و کد خاصی برای شیرهای برقی تعیین نشده است. بنابراین اطلاعات واردات و صادرات این کالا، نامشخص می‌باشد.

قیمت شیر برقی در طرح توجیهی تولید شیر برقی

شیرهای برقی تنوع زیادی دارند. این تنوع، کیفیت و در نتیجه کاربرد آن‌ها را تحت الشعاع قرار داده است. به عنوان مثال، شیرهای برقی بزرگ با توان ۲۲۰ ولت، در صنایع بزرگ استفاده می‌شود. در حالی که در مصارف شرکتی انواع این شیرها در پکیج‌ها و شیر آب گرم به کار برده می‌شود. بنابراین رنج قیمتی این محصول وسیع بوده و برحسب سازنده و برند آن، هم‌‌چنین کیفیت کالا، متغیر خواهد بود.

خلاصه بررسی فنی طرح توجیهی تولید شیر برقی

ظرفیت تولید سالانه: ۳۰۰ هزار شیر

نرخ برابری دلار: ۲۷۰۰۰ تومان

مساحت زمین مورد نیاز برای کارگاه تولید شیر برقی: ۲۰۰۰ متر مربع

زیر بنای کل کارگاه تولید شیر برقی: ۷۰۰ متر مربع

تعداد نیروی انسانی مورد نیاز برای کارگاه تولید شیر برقی: ۲۶ نفر

میزان سرمایه گذاری ثابت در راه اندازی کارگاه تولید شیر برقی: ۹.۵ میلیارد تومان

ارزش تجهیزات لازم برای کارگاه تولید شیر برقی: ۶ میلیارد تومان

نرخ بازده داخلی: ۴۴ درصد

این مطلب در جهت آگاهی نسبی سرمایه گذار با طرح توجیهی تولید شیر برقی نوشته شده است و ارقام سرمایه گذاری تقریبی است.

استفاده از کلیه مطالب این سایت برای عموم آزاد می باشد، فقط در راستای حفظ زحمات تیم تولید محتوی ما خواهشمندیم در صورت برداشت از این محتوی لینک ما را درج نمایید.

با سپاس

درخواست تهیه بیزینس پلن

02191301868 - 09136717173

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
خانه