‎⁨طرح توجیهی تولید ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی ⁩

ظرف یک‌بار مصرف پلاستیکی
ظرف یک‌بار مصرف پلاستیکی

ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی

تنها یک نگاه به اطرافمان کافی است تا حضور پررنگ پلاستیک‌ها را لمس کنیم. بسیاری از وسایل خانه‌مان و حتی لباس‌هایی که بر تن داریم، از پلاستیک و مواد پلاستیکی ساخته شده‌اند. پلاستیک‌ها ارزان هستند و ویژگی‌هایی دارند که سبب می‌شود تا در برخی موارد، بهترین گزینه به لحاظ متریال کاربردی باشند.

یکی از مواردی که در آن، پلاستیک بسیار استفاده می‌شود؛ ظروف و بسته‌بندی‌های مواد غذایی است. به علت نرخ ارزانی که پلاستیک‌ها دارند، استفاده از آن‌ها در ظروف بسته‌بندی، سبب می‌شود تا بهداشت بیش‌تری به کار گرفته شود. به علاوه این‌که از نظر نگهداری و ماندگاری مواد غذایی نیز کیفیت مطلوبی دارند.

با توجه به اهمیت محیط زیستمان، توصیه می‌کنیم تا حد امکان از پلاستیک‌هایی استفاده کنید که قابلیت بازیافت را دارند. صنعت بازیافت می‌تواند از ورود مواد پلاستیکی به طبیعت و طبعاً بقای آن برای مدت زمان طولانی، جلوگیری نماید. 

مزایای ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی

  • ارزان قیمت 
  • سبک و قابلیت حمل آسان
  • قابلیت بازیافت
  • تنوع فراوان در ابعاد، طرح و اندازه‌
  • نگهداری مطلوب از مواد غذایی
  • بهداشتی و عدم انتقال میکروب
  • عدم نیاز به شست‌وشو

انواع ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی

ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی در طرح‌ها و اندازه‌های مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند. از طرف دیگر تنوع در مواد اولیه‌ی به کار رفته، می‌تواند کاربردهای مختلفی از این ظروف را ایجاد نماید. به عنوان مثال، اگر برای یک محصول مانند نوشابه، به دنبال بسته‌بندی یک‌بار مصرف هستید، بهترین گزینه، پلی اتیلن فتالات خواهد بود. یا به عنوان مثال گفته می‌شود که برای مواد غذایی گرم، ظروف یک‌بار مصرف گیاهی گزینه‌ی بهتری هستند زیرا سم را وارد غذا نمی‌کنند.

کاربردهای ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی

  • بسته‌بندی مواد غذایی
  • حمل و نقل مواد غذایی
  • نگهداری مواد غذایی
  • به عنوان ظرف سرو در بیرون از منزل

کالاهای جایگزین ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی

در گذشته، به جای ظروف پلاستیکی و یک‌بار مصرف از انواع ظروف معمولی از جنس چینی و سرامیک و فلز استفاده می‌شد. هرچند در گذشته این کار جواب می‌داد اما امروزه با گسترده‌تر شدن جوامع و نیاز شدیدتر به رعایت مسائل بهداشتی، استفاده از ظروف قابل شست‌وشو و غیر پلاستیکی،. چندان کاربردی نخواهد بود.

تصور کنید یک رستوران برای سرویس‌دهی به مشتریان خود، ظرف یک‌بار مصرف نداشته باشد و یا یک مغازه که کره و ماست محلی به فروش می‌رساند، از ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی استفاده نکند. می‌توان چنین فرض کرد که کار بسیار محدودتر و با صرف هزینه‌های گزاف همراه خواهد بود. البته نمی‌توان از مسائل بهداشتی نیز چشم‌پوشی کرد.

مواد اولیه مورد نیاز برای تولید ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی

پلی اولفین مانند پلی استایرن، پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پی وی سی و پلی کربنات

رنگ‌دانه

فرآیند تولید ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی

  • تهیه‌ی مواد اولیه‌ی مورد نیاز

در گام اول باید مواد اولیه خریداری و تهیه شود. برحسب نوع ظروف تولیدی، این مواد متفاوت هستند. بنابراین ابتدا باید مشخص کنید که قصد تولید چه نوع ظرف‌هایی را دارید. و سپس متناسب با آن، مواد اولیه‌ی مورد نیاز را تهیه نمایید.

  • تبدیل مواد اولیه به ورق توسط دستگاه اکسترودر

در دستگاه اکسترودر، مواد اولیه ترکیب شده و تحت حرارت و فشار بالا، به شکل خمیری در می‌آیند. در نهایت خروجی از اکسترودر یک ورق خواهد بود که به صورت رول، جمع‌آوری شده و برای بخش بعدی آماده خواهد شد.

  • تبدیل ورق حاصل شده به شکل ظرف مورد نظر با روش الکترو ترموفورمینگ 

ورق‌های تولید شده از دستگاه اکسترودر، برای تولید ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی آماده هستند. در این بخش، ورق‌ها به فرم قالب مورد نظر رفته و برش می‌خورد.

در نهایت ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی تولید شده بسته‌بندی شده و برای ارائه به بازار آماده خواهند شد.

تولیدکنندگان ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی در جهان

در کل دنیا عمده‌ترین تولیدکننده ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی، چین است. لازم به ذکر نیست که مصرف این محصول در تمام دنیا به خصوص در کشورهای پیشرفته با صنعت پیشرفته‌تر، به‌شدت رواج دارد.

کد آیسیک تولید ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی

آیسیک سرواژه‌ی عبارت international Standard Industrial Classification به معنای سیستم ین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع است. کد آیسیک یک کد است که به منظور تعیین هویت هر کالا، به آن اختصاص داده می‌شود.

ظروف يكبار مصرف پلاستيكي (غير اسفنجي) 2520512474

ظروف يكبار مصرف پلاستيكي (اسفنجي) 2520512475

ظروف يكبار مصرف پليمري زيست تخريب پذير گياهی 2520512712

ظروف يكبار مصرف مواد غذايي و بهداشتي از كاغذ و مقوا 2102312323

ظروف يكبار مصرف آلومينيومي 2899512365

ظروف يكبار مصرف كاغذي 2109512371

ظروف يكبار مصرف مواد غذايي و بهداشتي قالب گيري شده از خمير مواد سلولزي 2109512370

ظروف يكبار مصرف پوسيدني گياهي 2109512373

خلاصه طرح توجیهی تولید ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی

مساحت زمین مورد نیاز ۳۰۰۰ متر

سرمایه ثابت ۱۵۰ میلیون

سرمایه در گردش ۱۳۰ میلیون

نرخ بازده داخلی ۴۱ درصد

این مطلب در جهت آگاهی نسبی سرمایه گذار با طرح توجیهی تولید ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی  نوشته شده است و ارقام سرمایه گذاری تقریبی است.

استفاده از کلیه مطالب این سایت برای عموم آزاد می باشد، فقط در راستای حفظ زحمات تیم تولید محتوی ما خواهشمندیم در صورت برداشت از این محتوی لینک ما را درج نمایید.

 

 

درخواست تهیه بیزینس پلن

02191301868 - 09136717173

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
خانه