‎⁨طرح توجیهی راه‌اندازی ایرلاین⁩

راه‌اندازی ایرلاین
راه‌اندازی ایرلاین

ایرلاین در طرح توجیهی راه‌اندازی ایرلاین

همان‌طور که در مقدمه اشاره شد، ایرلاین همان شرکت‌های هواپیمایی است. این شرکت‌ها، به صدور بلیط هواپیما به آژانس‌های هواپیمایی می‌پردازند. با توجه به مزایا و استقبال از سفرهای هوایی، راه‌اندازی ایرلاین‌ها می‌تواند متقاضیان این حوزه را پوشش‌دهی کند.

نحوه‌ی تأسیس ایرلاین در طرح توجیهی راه‌اندازی ایرلاین

شاید داشتن یک شرکت هواپیمایی، آرزوی بسیاری از ما باشد. البته تأسیس آن شرایط خاصی را می‌طلبد. در این بخش قصد داریم تا مهم‌ترین شرایط تأسیس ایرلاین را بیان کنیم. یکی از مهم‌ترین شرایط، داشتن کفایت مالی است. شرکت هواپیمایی که تأسیس می‌شود، باید بتواند تعداد هواپیمای مورد نیاز خود را تهیه نماید.

مانند هر شرکت دیگری، برای ثبت شرکت هواپیمایی یا ایرلاین، می‌بایست در ابتدا نسبت به اخذ مجوزات و پروانه‌ی لازم اقدام شود. برای این کار، باید تیم اعضای شرکت از جمله هیأت مدیره، نمایندگان و مدیر عامل تعیین شده باشند. شرکت هواپیمایی، می‌تواند به صورت مسئولیت محدود و یا سهامی خاص ثبت شود. البته بیش‌تر توصیه می‌شود تا برای ثبت شرکت ایرلاین، از نوع سهامی خاص استفاده شود. چرا که شرکت‌های سهامی خاص، اعتبار بالاتری داشته و می‌توان از طریق آن برای اخذ نمایندگی و درخواست تسهیلات بانکی، اقدام نمود.

شرایط متقاضی تأسیس ایرلاین در طرح توجیهی راه‌اندازی ایرلاین

متقاضی ثبت شرکت هواپیمایی باید از یک‌سری شرایط عمومی برخوردار باشد تا بتواند شرکت خود را به ثبت برساند. این شرایط در ادامه‌ی مطلب، بیان شده‌اند.

۱- متقاضی باید تابع جمهوری اسلامی ایران باشد.

۲- متقاضی باید بتواند منابع مالی شرکت را به اثبات برساند. به نحوی که روشن شود که می‌تواند شرکتی با کفایت مالی را ثبت کند.

۳- متقاضی باید نشان دهد که توانمندی اجرایی دارد و می‌تواند استانداردهای این حوزه را اجرا نماید.

۴- متقاضی باید تیم مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره را به سازمان هواپیمایی معرفی نماید.

شرایط هیأت مدیره و مدیر عامل در طرح توجیهی راه‌اندازی ایرلاین

روشن است که برخی استانداردها را باید شخص یا اشخاص هیأت مدیره و مدیر عامل داشته باشند. این شرایط به دو بخش شرایط عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شوند. در ادامه، به شرح این موارد پرداخته‌ایم.

شرایط عمومی:

۱- متدین به دین اسلام و یا یکی از ادیان قانون اساسی کشور

۲- اهلیت قانونی داشته باشد. به فساد اخلاقی و مواد مخدر و روان‌گردان اعتیاد نداشته باشد. سوء پیشینه و محکومیت کیفری با سلب حقوق اجتماعی، نداشته باشد.

۳- جنس آقا می‌بایست خدمت وظیفه را انجام داده باشد یا این‌که از معافیت دائم برخوردار باشد.

۴- حداقل سن برای هیأت مدیره و مدیریت عامل در شرکت‌های ایرلاین، ۳۰ سال است.

۵- افراد باید در رشته‌های خاصی که سازمان هواپیمایی معرفی کرده است، حداقل تحصیلات کارشناسی داشته باشند. فهرست این رشته‌ها را می‌توان از سازمان مربوطه، پیگیری نمود.

شرایط اختصاصی:

۱- حداقل دو سوم اعضای هیأت مدیره باید ۵ سال سابقه فعالیت در صنعت حمل و نقل یا ۱۰ سال سابقه در مشاغل تخصصی و مرتبط این صنعت داشته باشند.

۲- رئیس هیأت مدیره باید حداقل ۵ سال سابقه‌ی فعالیت در صنعت حمل و نقل هوایی داشته باشد.

۳- مدیرعامل باید حداقل ۵ سال سابقه‌ی کاری در مشاغل مدیریتی در صنعت هوانوردی را داشته باشد.

۴- مدیر عامل باید حداقل به یکی از زبان‌های ایکائو (ترجیحاً زبان انگلیسی) تسلط کافی داشته باشد.

پروانه تأسیس و بهره‌برداری شرکت ایرلاین در طرح توجیهی راه‌اندازی ایرلاین

متقاضی تأسیس ایرلاین یا همان شرکت هواپیمایی، می‌بایست بعد از دریافت موافقتنامه اصولی، به دنبال تأییدیه‌های صلاحیت بازرگانی و فنی و عملیاتی برود. برای این منظور، وی بایست امکانات و شرایطی که در ضوابط و معیارهای سازمان تعریف و بیان شده است را فراهم آورد.

سازمان مدارک را بررسی می‌کند. در صورتی که بنا بر شاخص‌های سازمان، فرد متقاضی واجد شرایط تشخیص داده شود، مراتب جهت صدور تأییدیه به کمیته‌ی هوانوردی ارجاع داده می‌شود.

تا این‌جا اگر تأییدیه‌ها دریافت شوند، و از طرف دیگر صلاحیت اعضای هیأت مدیره تأیید گردد، مراتب برای صدور پروانه‌ی بهره‌برداری آزمایشی در شورای عالی هواپیمایی مطرح می‌شود.

اگر شرکت بتواند در دوره‌ی آزمایشی، که یک دوره‌ی یک ساله در نظر گرفته می‌شود، شایستگی و تداوم خود را به اثبات برساند، این گزارش به کمیته‌ی هوانوردی و شورای عالی هواپیمایی ارائه خواهد شد.

بعد از طی یک دوره‌ی سه ساله، عملکرد شرکت هواپیمایی برای صدور پروانه‌ی دائم به شورای عالی هواپیمایی، گزارش می‌شود.

ین مطلب در جهت آگاهی نسبی سرمایه گذار با طرح توجیهی راه‌اندازی ایرلاین⁩ نوشته شده است.

استفاده از کلیه مطالب این سایت برای عموم آزاد می باشد، فقط در راستای حفظ زحمات تیم تولید محتوی ما خواهشمندیم در صورت برداشت از این محتوی لینک ما را درج نمایید.

درخواست تهیه بیزینس پلن

02191301868 - 09136717173

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
خانه